|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var ute o körde i stan igår. Kom fram till ett övergångsställe o det var så klart ett par fjortisar som som stannade mitt på övergångsstället och kallade på sina kompisar o skulle snacka med med som var framför samtidigt... A ja, jag kom inte förbi i alla fall så jag började bli lite förbannad... jag började varva bilen lite och när det var fritt så släppte jag upp kopplingen men jag gasade nog för mycket eller så släppte jag kopplingen för sakta vilket man nu vill... så det blev att bilen började rulla lite lätt med fullt gaspådrag och kopplingen helt uppe... Kopplingen hade väl inte tagit ordentligt, var ju aldrig nån fara för motorn, varvade bara 5000 varv eller så =) men i alla fall så luktade det SATAN efter åt... Lite orolig blir man ju men jag kan minnas svagt att det inte är nåt farligt om det bara händer en gång... man ska ju inte hålla på så här dagligen... Vad är det som händer och vad är det som luktar? Kan någon förklara för en som inte är så insatt? ;) Tackar på förhand! ---- Min Bimmer: Länk | |
| Det är väll lamellerna som luktar, koppling är ju förslitningsvara så visst slits den lite men den går knappast sönder av en sån grej | |
Heinz-Harald Frentzen |
Om bilen bara rullar lite lätt framåt vid 5000rpm och helt uppsläppt koppling så är det något fel på din koppling. Kopplings lammelen är nog slut. |
|
jaja men det gör den inte... =) bara när jag kopplar fel.. har hänt 1 gång =) ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.