|
|
|
|---|---|
|
Var ute och åkte idag. Kompisen körde och vi var på väg hem från kusten.(semester) hade väl kört ca 10 mil. Och när jag sänker stereon så låter det lite konstigt ifrån motorn så jag kör ned rutan, å hör att det tickar rejält. vi stod still å hade bilen avstängd ca 1 mil innan å då var det inget ljud när vi åkte... Så vi stannar till och öppnar huven. Det slamrar/tickar rejält om toppen.... Jag tycker att det låter mest ungefär på mitten av ventilkåpan på insugs-sidan. Oljetemp å övrig temp å allt är ok och det är rätt mängd med olja i bilen. förövrigt nybytt castrol tsw. Ljudet följer varvet på motorn men den går rent å fint och är inte orkelös alls. Nån som har en teori om vad det kan vara.... Ska slänga av ventilkåpan imorgon å kolla lite.... Vore väldigt tacksam för tips... Mvh Hebbe | |
|
Kan vara en lyftare, dom e mekaniska på S50. Ventil knack? Länk www.reptil.nu |
|
|
Ok... kollade med bladmått igår så att de låg an mot den lägsta punkten på kammarna å det gjorde de.... Ingen som har fler teorier.... |
|
|
du skriver nybytt olja?.. antar iofs att det är TWS 10-60 som du har som bmw insisterar på?.. så då borde det juh inte vara det, annars hade en polare detta fel på sin 200sx innan vi renoverade toppen och bytte en massa tryckare som var riktigt tröga och knappt fjädrade nåt, när oljan blir riktigt varm osv så tappar dom trycket och börjar slammra.. fast det är väl mekaniska grejjer på M motorerna så är nog inte det föresten...? /mvh jocke |
|
| Vad hade du för Ventilspel på In / Avgas? MVh Kimmo. | |
|
Är inget i toppen har jag konstaterat nu... Är förmodligen vevlager-ras....=( Var 5st ventiler på avgas-sidan som det dock var för stort spel på.... Jupp givetvis var det tws 10w 60... Blir väl en motorrenovering att se fram emot då=(.... Om inte nån vet någon som har s50 till salu.... Mvh Hebbe |
|
|
hmm.. det är juh defenitivt inget tickande du hör vid vevlager ras, snarare knackande.. ;) /mvh jocke |
|
|
Hebbe... hör av dig om du ska sälja motorn... // Rosen |
|
|
Tja.... 6:ans vevlager var kass... så veven måste väl slipas också.... Nesor vad skulle du kunna tänka dig att betala för motorn??? Vet inte om jag säljer den... Renoverar den nog.. Men, men allt är ju tilll salu till rätt pris... Mvh Hebbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.