AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.525

Hel-lackering i annat land

sp
74
spinkoo
318i-87
Funderar inte på att lacka min bil men jag är nyfiken! Kommer man undan billigare med en hel-lack om man åker utomlands? Någon med erfarenhet från detta? Tyskland, Danmark eller kanske Polen? Baltikum? Bra resultat?!

Tack på förhand!
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
En hellack är inte så himla dyrt i sverige, om du gör det utomlands får du ju räkna med resan bensin pengar och annat sånt som behövs

Der_meister har rätt...Att åka över till säg tex Litauen för en hellack som där kanske kostar 5-6"(pris uppg jag hört då med BRA resultat) e inte lönt med tanke på att resa+upphälle blir ca lika mycket till,då kan man lika gärna lacka i Sverige,de känns tryggare...Men om man däremot kombinerar det hela med en planerad semester resa om man har de rätta kontakteran så e de en annan femma...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Lacka om en E46 till Mora metallic, mums. skulle aldrig tveka om priset var billigt!
hur ser mora metalic ut?
själv planer på måla om min diamant svarta till "babyblå" eller kasta på ny diamant svart..om man nu orkar lacka trösklar m.m..

har dock genom en bekant som jobbar med bärgning och dylikt fått ett pris på ca: 5-6000:- för omlack i samma kulör som bilens orginal färg..

dock slipning skall väl göras själv..men men, e de värt pengarna? vad tar "riktiga firmor"? de flesta man ringer till vill att man ska komma ner och visa bilen..men vem fan orkar de om man sitter på denna hemsida dygnet runt? :)
90
73
900 Power
528i -83
900 R
"Riktiga firmor" tar beroende på bil mellan 20-25" för en hellack, finns billigare och dyrare. Även vissa lacker kostar mer. pärlemoeffekt och pearl osv.
hade en Bertone X1/9 på tidiga 90talet ( gamla Fiat X1/9 men tillverkad i Bertones eget regi under eget märke). Tog den för omlackning i Polen och fick prima jobb för 2000kr plus lack. Det är visserligen inte samma prisnivå i dag som då men det är fortfarande billigt. typ lite mer än halva priset. om man söker sig ifrån storstäderna så kanske ännu biligare. och jag menar billigare med resekostnad inräknad.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Mert här är bilder påen bil i mora Länk

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.