AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
484

Paniken är nära. (e23 automat ras)

jo
152
jonaz_81a
318is 16v -90 i trafik
325i -90 i trafik
520i(525i) -89
En stor del av sommaren har jag ägnat åt att reparera min BMW 745ia från 85 som jag vid underkylt regn planterade i en lyktstolpe hösten 2002

Jag köpte en bmw 735 våren 2003 för att ha något att ta delar ifrån

Jag har haft bilarna i mina föreldrars trädgård och fick som ultimatum att är inte bilarna borta innan 14e aug i år (semestern slut för föreldrarna) så går bilarna på skrot.

Jag var väldigt lycklig när jag med över 2 väckors marginal lyckades bli klar med 745an

Nu kommer vi till katastrofen. efter 7 mil på väg hem till Linköping så rasar automatlådan till synes utan anledning (medelhård acceleration)

Nu driver den inte på någon växel frammåt alls :/

Jag vägrar ge upp på en bil som jag ägnat så mycket tid åt. Jag har en 5 växlad manuell låda som sitter på 735an i mina föreldrars trädgård. Min ide är att använda denna.

Men jag har ingenstans att vara. Och klarar antagligen inte ut detta själv.

Desutom har jag en 735a jag måste slaktat färdigt senast den 14e annars tror jag min relation till mina föreldrar helt faller ihop.

Så jag söker plats att vara på i Linköping samt hjälp att skruva.

Har du det ena eller det andra maila eller ring mig eller skriv ett mess här så kanske vi kan komma överens om något.

även tips om lämplig koppling skulle uppskaffas

Tack på förhand

Jonas

0707332466
jonaz_81a@hotmail.com

borde kunna ta allt du behöver från 735:an, vet inte hur mkt kopplingen klarar men d e ju bara ställa ner laddet till du hittar nå värre, eller så köper du en sachs sportkoppling när du enda har allt isär.

---
WWW.JK-RACING.SE
I samarbete med:
www.tribal-racing.se
www.bobkit.se
TMT

je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
maila mig, jag har mekgarage som visserligen är fullt för dagen men det går ju å andra sidan att ställa en bil på parkeringen ett tag.

/Per
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Lägg ett bud på min 745;a vet jag!

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.