|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nu är det snart dags att köpa och börja studera, ingen bra kombination. Såg en 316-97 17000mil på blocket. Farthållare,sv-såld, manuell, ej ac... Vad är ett rimligt pris? Har hört att dom är ganska lågt växlade. Vad varvar dom i 100km/H? Bränsleförbrukning? Den har ju kamkedja vad jag kan förstå, så man slipper byta remmar stup i kvarten. Ni som har kört 318 och 316 (med kamkedja), är det stor skillnad i draget/körbarheten? | |
|
Tjena, Jag ägde nyss en 316 -97 och samtidigt min 318-36 (cab). 318 är piggare helt klart (även om min 318 är cab och tyngre) men som bruksbil tycker jag 316 duger fint. Jag tyckte den varvade jämförbart med min 318 på motorväg (har för mig 3100varv vid 110) men inte så det stör och mycket snål var den på landsväg, jag körde den 40 mil på 0,61. Ja den har kamkedja. Jag sålde min mkt fina 97:a med skinnklädsel, larm, digital clima, 11000mil, full historik, fullservad, nybes mm för 65000kr förra veckan. Skulle gissa att bilen du beskriver hamnar runt 50-55 lappar? Mvh John |
|
| ok...ja han begär 55k. Har för mig att den har vart ute på annons tidigare i sommar då till ett högre pris, men den verkar inte ha blivit såld. Jag tror avsaknaden av AC är har mycket stor betydelse på en så pass ny bil som en 97:a, trots att det är instegsmodellen. | |
|
Jo det tror jag också. Min var dessutom en Coupé. Fick jag 65 (med nya vinterdäck) så tror jag han får svårt att få över 50 för denna om den är 4 dörrars utan skinna och klima.. Dessa saker skulle iallafall jag betala 15000kr extra för. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.