AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.242

Vad är rimligt pris för en 325 TDS 97:a?

Ma
16
Martin 325 TDS
Bmw 325 tds 1997
Jag har svårt att sätta ett vettigt pris på min BMW 325 tds 97:a
finns ju inga att gemföra mot. Kan nån ge mig en liten fingervisning, gärna nån som köpt eller sålt en liknande.
Bilen är i nästintill perfekt skick 25300mil. Sedan, FD utställningsbil.

Disel RÖKK!!
stefannorr
Service? utrustning? skick nu? mm?
Ma
16
Martin 325 TDS
Bmw 325 tds 1997
som jag skrev nästintill perfekt skick, allt i utrustningsväg + lite till förutom skin,
Servicen är noga följd men dok har inte papperen följt med ända till mig men en kompis på Bmw kunde kolla upp , och se att den var servad oss bmw verkstad ända tills den kom till sverige.

Disel RÖKK!!
stefannorr
Alttså har du navi+tv utökat skinn backsensor stora datorn m.m?
navi+tv fanns inte i E36

MVH // Harris
Ma
16
Martin 325 TDS
Bmw 325 tds 1997
nä pricis de fanns inte, allt som fanns i utrustningsväg har jag.
Sen skrev jag att jag inte hade SKINN!

Disel RÖKK!!
Tror inte att du har allt som fanns i utrväg, beskriv istället den utrustning som finns istället för att göra bort dig och hävda att allt finns. Är du osäker på vilken utrustning som gick att få, använd dig av www.schwacke.de

/Simon
Ma
16
Martin 325 TDS
Bmw 325 tds 1997
De va vågat påstående, De e fortfarande en liten fingervisning jag vill ha om ett värde. Är de nån här som har köpt eler sålt en liknande?

Disel RÖKK!!
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Om nu bilen är så ytterst speciell med extremt mycket utrustning, som framgår, men saknar skinn så är den utomordentligt svår att värdera.
Bilar utan skinn är ofta (men inte alltid) svårsålda p.g.a. att många vill ha skinn. En klar prissänkare om man vill ha skinn.

F.ö. så skulle jag vilja påstå att en bil som rullat 25´000 mil knappast kan vara i "nästintill perfekt skick" hur mycket utställningsbil den än varit, vilket iofs inte kan varit speciellt mycket om den rullat så långt på förhållandevis få år.

Är den t.ex. individual rekt igenom? Mycket slitdelar bytta?
Är väl soppapumpen på dieslarna som e snuskigt dyr att byta/rep... gjort?

I övrigt håller jag med "simon_en".

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Ma
16
Martin 325 TDS
Bmw 325 tds 1997
Ok! du värkar ju vet vad du pratar om, om det vore skinn vad tror du de skulle vara för pengar då.

Motorn har gått 14000mil bil 25300

Disel RÖKK!!
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
En gissning från min sida är väl runt 60-65kkr

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Antar att det här är din annons: Länk

Även om den är en fd utställningsbil så är den 7 år gammal och en sedan, det drar ner priset.

Om du jämför priserna med dessa obetydligt äldre 325 TDS Touring (varav den ena för 85´ ser fin ut) så borde du ligga runt 79´- 89´ i annonspris: Länk

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Iofs kan man fråga sig varför den är omlackad...
Martin 325 TDS,

mitt påståeende om att den inte är fullutrustad är inte vågat alls, den fullutrustade BMW:n finns helt enkelt inte, det är att du hävdar att den är det som är vågat!

/Simon
Ma
16
Martin 325 TDS
Bmw 325 tds 1997
rob_t_j72 De kan vara troligt 79-89:- jo visst kan de vara lite misstänksamt att den är omlackerad (Menar du den röda) , men de behöver ju inte varit något alvarligt.

Jag såg nyligen en bmw325 tds sedan 94 oss en bilhandlare som begärde 75, men sen om han fick den såld vet ja inte.

Disel RÖKK!!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Tycker att det verkar vara höga alltför höga priser på e36 325 tds en e39 525 tds kostar ju samma pengar och är en modernare och bättre bil på de flesta punkter.

BMW CS #5139
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
J.L:
Det är ju som vanligt vid prissättning att tillgång/efterfrågan styr var priset hamnar. E36 är (konstigt nog) väldigt poppis.
Just denna bilen ser JAG som iskall p.g.a. stylingen, samt utan skinn.

Martin 325 TDS:
Vad bilhandlare begär är ju ändå ganska ointressant, iom att din säljs privat... eller?

"Rätt" köpare betalar säkert runt 88-90-95k för en sådan vagn, medans 75-85k (kanske något högre) gör den lättare att sälja.
Alltid lika svårt att bedöma en bil som är kraftigt stylad och/eller med ett högt miltal.
Här blir det nog skick, service, dokumentation osv. som fäller avgörandet, skulle jag tro.
Nu har du iaf fått lite tips från olika människor, i lite olika nivåer och anledningar.

MVh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Ma
16
Martin 325 TDS
Bmw 325 tds 1997
Ja nu har jag lite mer kött på benen som sagt skit bra sida föresten!
Men kan man inte ens "snegla" lite på vad bilhandlare skickar iväg sina för, Jag blev bjuden 78T för min vid inbyte oss en bmw handlare va säger de? kan man utgå ifrån att det är där i kring man kan sälja den privat för + lite till.

Mvh Martin

Disel RÖKK!!
Om 78KSEK är ett bra bud eller inte beror helt och hållet på hur mycket du får pruta på den nya bilen, normalt ca 8%.

/Simon
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Skulle garanterat byta in den för 78´ om det fanns en annan bil inne som var i mycket fint skick till rätt pris.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.