|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
dB_Smeden: om du tror du kan få 4000:-, sätt ut en annons och prova med det. Det värsta som kan hända är att ingen hör av sig, det är ju gratis på powerbörsen. Testa annars blocket. Jag handlade lite med fälgar då jag pluggade för att dryga ut studiemedlet. Hade jag fortfarande hållit på med det hade jag nog max betalat 2000:- för dina fälgar och annonserat för 3500:- och räknat med att släppa dom för 3000:- |
|
|
dB_Smedens fälgar är BMW original "Classic" (Styling 25) och är faktiskt smidda! De passar E36, E46 och Z3, så det finns ganska många potentiella köpare. Kostar ca 4500kr/st utan däck hos BMW så 4000kr för alla fyra med fräscha däck är nog ganska rimligt. Detta under förutsättning att de inte är skadade eller repade... BMW-originalfälgar är alltid mycket lättare att sälja än de flesta "piratfälgar"! Höst och vår är nog lättast att sälja fälgar! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Min erfarenhet är att för den typen av fälgar bryr sig knappast köparen om ifall de är smidda eller inte, om de ens förstår vad det innebär. Man vill ha ett par snygga fälgar helt enkelt. "Piratfälgar" som BBS, Schitzer, Alpina, Hartge, O.Z är fälgar som var heta, betydligt hetare än original för ett antal år sedan. (jag vet att BBS också tillverkar BMW:s fälgar). |
|
|
Grodan och BjörnB: Som sagt... jag frågade bara vad man skulle kunna ta ut för dessa fälgar... vad som är rimligt. Många som tycker olika. Och jag har hört allt från 1500kr till 5000kr nu. Så för rätt köpare (en som vill ha 16" original och fina fälgar) så är inte 4000kr ens dyrt. Man får ju knappt budgetvinterdäck med "plåtisar" för 4000kr... hur snygga är svarta plåtfälgar? Får man betala för att bli av med dom? Hehe... nååja, vi får som sagt se om jag har tur eller otur och hittar rätt köpare och får lite pengar iallafall för dessa fälgar. :-) |
|
| Johan B: Tackar för det inlägget som du skrev senast. Det var kul att veta vad dessa fälgar är egentligen... hade ingen aning om vad dom hette och så. Så det var roligt! :-) | |
|
dB_Smeden// Jag säger inte att de är fula, missförstå mig rätt;) Jag ville bara värdera de med tanke på att det finns många och välja bland begagnade-marknaden. Sätt ut de för 3000:- så bli alla nöjda, :)) ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: Det är annars helt ok om du tycker dom är fula. :-) Jag tycker inte dom är dom vackraste fälgarna som finns men jag tycker inte heller dom är fula. Vi får se vad jag sätter ut fälgarna för... sätter ju ut annons i vår istället för då är det mer aktuellt att handla sommarhjul... och mer eftertraktat... då kan man kanske få mer betalt för dom och så kan man handla en uppsättning 18"are :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.