AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
726

E36 Tuning

Ma
2
Maggun
323i Coupè -95
Fikk et tips om å stille spørsmål angående tuning her.. so here goes.

Er ute etter å hente det lille ekstra. Det er absolutt ikke snakk om noe blodtrimming. Tenker
mest på luftfilter, effektanlegg, ny chip el. Det jeg lurer på, er hva som
kan gjøres i mitt tilfelle, og hva slags valg jeg bør gjøre med tanke på
deler, merke osv.

Lurer også på om det er noe å hente på kjøreegenskapene. Ville jeg være
tjent med å bytte ut fjæringene mot noe mer avansert ? Og noe så enkelt som
bremseklosser, er det bare å velge og vrake, eller er det noe jeg bør ta en
nærmere titt på ?

Når det gjelder effektanlegget, kunne jeg tenkt meg noe som først og fremst
bidrar mest mulig til ytelse. Men også får frem mer av sekser lyden, enn hva
orginal anlegget gjør. Her også ønsker jeg ikke noe overdrevet lydmessig..
viktigeste er at lyden er pen.

Det har kansje åpenbart seg at jeg er en smule grønn på dette området,
derfor håper jeg noen finner bryet og svarer på det de kan. Om noen kunne gi
meg noen tips på billige leverandrer, gjerne i sverige. Tips på hva slags
valg jeg bør vurdere, med tanke på utbytting og innkjøp, tar jeg imot det
med glede.

BMW E36 323i coupe ´95, 45 000 KM
Motortype: M52 B25, 2,5 liter 24v

På forhånd takk !

Magnus
flemming
Mitt tips er følgende.
Om du er på jakt etter en diskre lyd som folk flest synes er veldig flott er å bruke Jamex innsats i orginal luftfilter boks, Jeg bruker den. Og jeg får mange ivrige spørsmål om hva jeg har gjort med bilen for å få denne lyden så lydmessig er mitt svar JAMEX Luftfilter sats.

For å få bilen din til å appelere mer til sportslig kjøring kan du montere senkesatser med dempere. Eibach fjører er å foretrekke, og når det gjelder dempere så kommer du godt avsted med de aller fleste som er beregnet for senkefjører.

Trimchip hos BMW spesialisten/itsfun.nu eller prøve å få tak i DINAN chip som er blant de aller beste.

Et lite tips er å kjøpe rimelige borede bremseskiver fremme hos bmwspesialisten, disse koster rett over tusenlappen for et sett, og om du bremser ned fra 160km/t vil du legge merke til dette!

Da har du mye for under 10 000,- til din bil!
MVH
Flemming
Mu
17
Mullemeck
M3GT
327Cab-89
Hej gutten Köp Tidningen Bilsport, där finner du en massa annonser ock bra reportage ofta om BMW. www.motornord.se eller www.bildelsimporten.se tex,
dessa har mycket till BMW.
Norge by two wheels is great!!!!!

Ma
2
Maggun
323i Coupè -95
Takker for svar..

Flemming:
Har du noen forslag på enderør, med samme kriterier. Fant ut at det visstnok ikke var så mye å hente ytelsesmessig med effektanlegg, men enderør vil nok hjelpe lydmessig.. :)

Når det gjelder fjæring, er det viktig at jeg ikke mister mye av komforten. Men samtidig ønsker jeg bedre egenskaper i spesielt svinger. Tenkte at noe mer avanserte fjæringer ville gi fordeler på egenskapene, men samtidig kunne gi nær samme komfort. Det du snakker om, er å bytte fjærer og dempere, og med det også senke bilen.. hvor mye ? Vet du sånn cirka hva dette vil koste ?

Det jeg har kommet frem til nå:
Dinan chip (fra itsfun.nu ?)
jamex innsats
enderør av noe slag
eibach fjærer, med dempere som passer
Rondell 63 felger 16" eller 17", komfortspm. her også.

Kom gjerne med kommentarer til dette.

Magnus
Roffen
morn flemming!! jeg var i tvil hvor mye jeg skulle senke og da ble jeg rådet til å snakke med gutta på felgimport på ås de har peiling..jeg ble rådet til å ikke senke mer enn 40mm da man ellers må bytte støtdempere oxo og vinter kjøring kan bli broblematisk oxo med mer enn 40.selv senket jeg 30mm foran og 15mm bak og ble overrasket hvor lav bilen ble jeg har fortsatt meget god komfort og synes bilen ligger mye bedre på veien i svingene.Har tengt å bytte bakpotta oxo og har hørt at supersprint magnum ø100mm skal være meget bra pluss at den er rustfri men den koster 3900nok også da.de garanterer att den holder bilens levetid!!supersprint potta gir en dyp tone!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.