AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.338

Nån som har bild på hur dubbla takluckor ser ut på e34 touring?

Nån som har nån bild på hur det ser ut med dubbla takluckor på e34 touring? är det två stycken eller sitter dom ihop eller hur funkar det? en där fram och en där bak?
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Hej!
Länk
Här kan man skymta hur det ser ut med dubbellucka.

Luckorna sitter ihop och den främre går (förutom att öppna) att enbart vippa lite i bakkant.
Om vädret blir tilltalande i morgon så kan jag fixa lite bilder så du får se under förmiddagen!

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Ännu bättre bild: Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Be
193
Bekeris
540i Touring - 94 (skrotad)
540iAT - 98
Hur gor man med de där luckorna, har pillat lite med våran. När jag "drar" "spaken" bakåt så öppnas den främre. Men hur gör jag för att vippa den främre eller BARA öppna den bakre?
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Bekeris:
Vipp på luckan får man redan efter "första" läget när man duttat till knappen antingen bakåt eller framåt (spelar ingen roll vilket, öppnar till utgångsläget iaf). Sedan duttar man knappen bakåt och då öppnas den främre luckan helt. Det kommer även upp en liten vindavvisare här.

Duttar man sedan knappen framåt igen, så går luckan tillbaka till utgångsläget och man kan trycka knappen framåt, så öppnas den bakre luckan.

När man sedan vill stänga helt, så trycker man knappen "uppåt" så stängs det hela helt.

Möjligen kan det vara så att det inte är komfortöppning/stängning på alla luckor och i så fall ersätts mitt duttande ovan, med att man håller inne knappen tills önskat resultat uppnås :-)

Lite bilder på det hela:
Länk

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Be
193
Bekeris
540i Touring - 94 (skrotad)
540iAT - 98
Tackar så mycket!! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.