|
|
|
|---|---|
| jag har en bmw 523ia-99 i mycket fint skick med fullständig historik samt med 11600 mil på mätaren och den är sv.såld men jag skulle göra en fyrhjulsinställning på en verkstad dom hittade följande defekter hö,spindelled,främrebärarmarna dom som går från hjulet och snetframåt på bägge sidor fram måste bytas,samt höger bak övre bärarmen den bakre av dem två,vänster bak bägge övre bärarmarna,samt bak två stycken bussningar i dom undre bärarmarna en på respektive sida.MIN FRÅGA ÄR DET NÅGRA ANDRA ÖVERASKNINGAR ATT VÄNTA bilen i övrigt är i mycket fint skick den är inte ens vinter körd sista året | |
stefannorr |
Puro> Läs inte på forumet om du inte ska hoppas på mer överaskningar,skämt åsido så finns de problem av alla slag,vad som drabbar ALLA ägare av e 39 är dock skiftande..finns vissa fel som förkommer betydligt oftare o andra som finns hos en del...spindelleder på en e 39 är dock relativt ovanligt,dock vanligt på e 36..bärarmar(e-46) o dylikt är ej bytt på min,men den har bara rullat 9045 mil..inga bussningar heller...de absolut vanligaste felen ja kan finna på detta forum som drabbar åtskilliga ägare är abs sensorer och möjligen krånglande air bag lampor som lyser,sen är väl vattenpump en bmw svaghet rakt över..men som sagt sen finns de en hel del fel,som oss alla andra märken,en del vanligare en del ovanligare..men som ja tror o alltid stått för så tror ja att x antal rullar omkring med bilar som gått allt mellan 25-50% mer än vad mätaren visar och en del med mycke mer än så...men skös service..kollar historik mil m.m så tror ja bilen och märket klarar sig bra mot andra bilar,måndagsex finns av alla märken. |
|
Hej! Det känns som om de flesta delar i fram och bakvagn behöver bytas på din bil. Jag tycker det låter konstigt. Varför gjorde du en fyrhjulsinställning? hade du problem med snedslitage på däcken? Det kanske är så att verkstaden rekommenderar byte av dessa för att får alla hjulvinklar rätt! Men behövs det i praktiken? Min bil har gått ca 15000 mil och det enda som ska bytas är stötdämpare fram nu. Ta rekommendationen med en nypa salt ifall du inte har uppenbara problem. /Ninja |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.