|
|
|
|---|---|
|
Tja. har lite frågor om soppa förbrukning på bmw E34 535 E32 735 både med å utan automat vad dom drar på motorväg plus med ett lätt släp bakom,,,, Vad är bäst å dra med en 9000T med chip eller en E34 535a tänkte 535an drar ju lite mer soppa normalt å saaben drar väl mindre normal körning men vilken drar mest när man drar en turbo kärra brukar ju dra som fan när man drar släp å sånt,,,, Mvh Niclas E30 power -norrland race crew- Bak - Racing | |
|
Min 735 med automat drog 0,93 i 120 med farthållaren med 3 personer och mycket last. Min 9000T drog 0.83 i 130 med farthållaren. Hur det blir med släp vet jag inte men skulle gissa att 9000 drar mindre. |
|
|
tjo,, undrar var de nån i 9000 när du testade den,, var de en cc cse cd modell på saaben.. hur var 735an att köra med den lasten grymt slö eller,, prövar få tag i en br adragbil som inte drar allt för mycket soppa å inte är allt för slö.. =) plus får inte kosta allt för mycket heller, saaben är ett bra altenativ man sitter bra iden å dom går ganska bra med ett chip å annat system fast den driver bara fel, hur är de att dra tungt slöp på vintern med FWD mot RWD,, Mvh Niclas E30 power -norrland race crew- Bak - Racing |
|
|
Dra släp med framhjulsdrift har aldrig varit någon "hit",fastnar för minsta lilla.. Har tyvärr ingen vana ifrån släpdragning med någon 735:a dock med min M535:a,inga problem... Bensinförbrukningen har jag aldrig upplevt som ökande då,naturligtvis beroende på ett annat körsätt med släp :) Har tyvärr inga förbrukningssiffror att delge som blir relevanta.. Mvh Janne. |
|
|
Min 735i manuell drar 1.5 L/mil i stan och på landsväg drar den ca 1-1.2 L/mil. Ungefär som en volvo 740=) (Både uppgifterna har jag själv mätt upp) Landsvägskörningen var på en tur ner till stockholm, och då körde jag ca 110-130. |
|
|
upp E30 power -norrland race crew- Bak - Racing |
|
|
När jag drar våran husvagn i ca 90-100 så drar 535:an ca 1,2 enligt mätaren, och då väger husvagnen(Boggie) 1340 + ca 200 kg med andra saker. Mvh.Lazy |
|
|
535an jag har med manuell v-låda drar 1L/mil, ska man ha den under det ska man köra väldigt försiktigt. Iofs så är vi oftast 2 vuxna + ett barn och mycket packning när vi åker långvägen. Kör jag ensam drar den ändå mer på grund av tung gasfot, sällan under 140. Håller jag 120 och inte går över så ligger den på 1L/ mil, håller jag 140 ligger den på just under 1.1. Den är gjord för att dra bensin, det är dock det enda lite negativa med bilen. Sedan överväger allt annat bra den lilla negativa saken. Bilen är helt underbar på vägen och det är sällan rappel med den. Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.