|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
skulle inte rek. att släppa kopplingen vid 7000 varv, saker och ting kommer att gå isönder, speciellt med slicks där du knappt får hjulspinn! För övrigt, varför inte lära dig att svänga istället för att enbart köra rakt fram;) |
|
| MatroxMGA; Vad säger att jag inte kan svänga?? Kan även drifta! de är ju skoj som fan ju! men rakt fram är skoj med! | |
|
MatroxMGA, varför skulle han inte släppa kopplingen vid 7000 varv om det är det snabbaste sättet att komma iväg? Vid "rakt fram racing" är det primära att komma iväg fort! Visst kommer bilen gå sönder förr eller senare men så är det i racing. Är man rädd om bilen ska man varken köra bana eller 402m. Hur definierar du att man kan svänga? Att man provat bankörning nån gång eller att man har några SM-tecken, eller vad? |
|
|
Jävlar Stoffe! Nu törs ja ju inte race mot dig om du har slicksen på=) fan å! haha. ..Du när du bytte koppling bytte du både lamell å tryckplatta då? / Mange M3 Cab M.E |
|
|
0-100 på 4,99sek låter riktigt bra! Däremot vill jag påstå att en 60 fots tid på 2,1sek inte är så mycket att hänga i julgranen om du har riktiga däck avsedda för raktframåka. Den borde du kunna förbättra! Jag jämför med mina egna tider som jag kört på Blackrace på vanlig asfalt. Där har jag som bäst haft en 60 fot på 2,0sek och då körde jag 201m på 9,0 sek. Har ingen aning om 0-100 tid men 0-129 gick iaf på 9,0... Detta med vanliga 16tums gatdäck för svenssonbruk. Nu har jag iofs inte en 3,0:a utan en gammal E30 men jag tror nog att E36:an e lättare att komma iväg med. /Jonas |
|
| mAnGe-9; jag böt allt till kopplingen. Hoppas de är bättre asfalt nu på lördag å sen är de 402meter ska bli skoj att se vad jag å bilen kan köra! men de är oprepadbanna lite tråkigt.. | |
Tony-Avesta |
STOFFE> Hoppas jag inte verkade før pessimistisk eller sur då jag skrev att 4,99 s kændes lite "væl" bra. Jag menade inte riktigt så, før som jag skrev så kan ju slicks och liknande dæck gøra underverk. Men samtidigt så hænder det att just den gamla GTech'en kan var lite vimsig då och då, vilket jag varnade lite før. Men kan du stampa ivæg på høga varv direkt utan mycket till spinn så kan det nog vara møjligt med tider under 5 s, æven om det låter sjukt fort, før det ær det ju. Jag menar, hur många bilar klarar det øver huvud taget utan att kosta både skjorta och kalsonger!? Min egen gamla Sierra 2,9i (lite "væssad" ja...) ær ju ett annat bra exempel på att det går att få till skapligt bra tider æven med spinkiga dæck. Den gør 0-90 på 4,2 s med førsiktig start på tvåan och 175/70x15 till dæck. 0-100 går på 5,38 s som bæst hittills, detta med start på tvåan och en trøg væxling till trean vid 90 kmh. Med lite pill med utvæxlingar varvstopp och lite klibbigare dæck (men helst smala och diskreta) så skall den klara 0-100 på under 5 sekunder utan større problem. Alla tider ær mætta med en Vericom VC3000 DAQ (dyyyyr grunka...) Problemet med tider så låga som under 5 s, før mig i alla fall, ær att det ser liksom lite overkligt ut, særskilt om det ær en bil som normalt inte kommer ens i nærheten, att man instinktivt blir lite tveksam i børjan innan man hunnit fundera en stund på det hela och vilka førutsætningar som gællde. Hoppas du får en chans att jæmføra dina mætningar med fler apparater så kanske du kan få det bekræftat att det gick så rackarns fort :-) MVH Tony |
| Tja nä fan jag fattar vad du mennar! jag tror att du är en av dom klokare här iaf! jag vet vad du har för bil såg dig köra på bana b i borlänge förra året! | |
Tony-Avesta |
Med anledning av vad som sagts tidigare i tråden, att den gamla GTech'en allt för ofta kan visa väl optimistiska resultat för i synnerhet 0-100 och slutfart på 402 m, så lägger jag in ett exempel på detta. Bilderna nedan är från ett test jag gjorde -01 på en standard 540iA. Jag körde ett gäng 0-100 repor och testade div. olika starttekniker mm. GTech'en visade hela tiden klart lägre tider än Vericom'en. Vericom'en kalibrerar sig själv automatiskt innan varje repa, och jag själv kalibrerade/nollade GTech'en ordentligt varje gång. GTech'en satt ordentligt fast då den sattes så den fick stöd från Vericom'en. Jag har fått likande avvikelser flera gånger tidigare vid test/jämförelse av andra GTech'ar mot min Vericom, både den på bilden, min förra, och min nya som finns är den med stor display på en bild från ett annat testtillfälle. [img]Länk [img]Länk [img]Länk Hoppas länkarna funkar, annars så klipper ni in adresserna utan [img] och [/img] före och efter. MVH Tony |
Tony-Avesta |
Äsch, skitforum när det gäller länkar...... Lägger in dem igen då... Länk Länk Länk MVH Tony |
|
Bild nr 3:s instrumentpanel + mätare ser misstänkt likt en volvos....? ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Mm, S40 ser det ut som, har ni gjort några mätningar, efter allt tjat dem :) Mvh Per |
|
Tony-Avesta |
Ja den bilden är från en v40, tror jag det var, men en hel vanlig standardbil. Jag minns inte ens om det var en turbo. Den gången var huvudsyftet att jämföra tre olika gamla Vericom-modeller, alla ägda av mig från början, men numera har de övre två nya ägare och den understa, VC3000, den som jag äger idag. Jag fick under en dag tillgång till alla tre apparaterna, då de som kjöpt mina gamla modeller välvilligt lånade ut dem till mig för detta test, för att vi skulle se hur likvärdiga resultat de skulle visa samtidigt i samma bil. Ett klart intressant test, vars resultat var överraskande bra. MVH Tony |
|
Stoffe varför lägger du inte ut tiderna du fick på Dala airport. Var det inte 13.89 på 402 meter? "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen Länk |
|
|
Jag körde 13,729 i på Dala airport. 60 feet på 1,974 samt 201 meter på 8,819 De är mina tider! Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.