AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
912

Ny startmotor, vilken modell?

Ska nog köpa en ny startmotor till min 525 e34- 94.
Såg på mekonomens hemsida att det fanns 2 olika, en UTAN invändig gänga och en MED invändig gänga, det skiljer i pris. Hur vet man vilken man ska ha???
ngn som vet o vill va vänlig o hjälpa mig. Tack!!
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
En startmotor är en bytesprodukt du lämnar din gamla och får en ny eller en renoverad i byte...nu bor du i sthlm så jag föreslår att du hellre åker till El & Diesel i Högdalen ligger vid Bilprovningen och gör ditt startmotorköp där
är det billigare i högdalen och vad kostar det där? jag vill ha en ny o ingen renoverad. hur får man bort startmotorn på en "enkelt"sätt.
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Tror inte du fattar detta riktigt, en utbytes är en totalrenoverad som är lika som en nytillverkad med samma garanti, det är dessutom bytessystem även på Mekonomen..går du till El & Diesel så får du en Borch..på Mekomomen kan det bli en Magnetti och det är inte lika kul..invändig gänga är att det behövs ingen mutter på bulten..och hur du får bort den på ett enkelt sätt..ja enklaste är ju att låta El & Diesel göra jobbet..annars skaffar du lite verktyg och gör det själv man gör det uppifrån..men ta loss kontakten till varvtalsgivaren som sitter under först annars går sladden av till 99%
Just. Startmotorer renoverar man bara, även generatorer är väl renoveringsbara?

Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
är nog ytterst sällan de sälja helt nya starmotorer de flesta är ju som sagt renoverade.

Du ska nog inte stirrade dig blind på ordet renoverad funkar som de ska med samma garanti

Joakim Eriksson
ok tack för alla svar, då får jag höra av mig till El o Diesel nästa vecka. tack för hjälpen alla.

Bilen vill inte starta alla ggr, utan det klickar till, så man får vrida nyckeln nga ggr innan den startar. Är det strtmotorn som är slut??
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Kan vara solenoiden som inte får kontakt alla ggr batteriproblem lär du väl inte ha eftersom den startar efter en stund...startmotorn måste tas bort även för att byta denna..då kan det vara bättre byta hela motorn särkilt om du ska bilen kvar länk till El & Diesel i Högdalen samt Södertälje ligger vid bilprovningen även i Södertälje Länk Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.