|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada... Har följande oljud som jag gärna vill veta vad det kan vara 1) Växellådan viner till när man rullar i friläge och sedan lägger i en växel...låt säga att man ligger på tvåan, bromsar in, och sedan lägger i ettan....då viner det till (svårt att förklara)...jag tror dock det är ett klassiskt ljud. Har hört det på flera äldre bilar....sliten låda eller sliten koppling (eller båda)? 2) Kopplingspedalen gnakar och knakar och gnisslar så det driver mig till vansinne...har försökt smörja plastdetaljerna kring den utan resultat. Finns bra lösningar, eller måste jag skaffa ny pedal? 3) Startmotorn har ett udda ljud. Inget skrapande eller så, mer som ett vinande fläktljud kombinerat med ett sound från en mc som varvar till (sorry...enda sättet jag kan beskriva det på!!). Är visserligen inte säker på att det är just startmotorn, men eftersom ljudet uppstår endast vid uppstart så blir man ju misstänksam.... Fjooo...en del udda frågor...hoppas att ni vet svar på någon ialla fall...tack så länge! Henrik | |
civilization |
Tje Hade problem med knakande kopplingspedal på min 328 -96. Köpte en sprayburk litiumfett på Biltema, plockade bort täckpanelen ovanför pedalerna så man kom åt och sprayade alla rörliga delar så långt in jag kom åt och då försvann det. |
|
Jag har samma problem med kopplingsljudet där.. Jag har testat att spraya lite 556 och liknande.. men man måste ha nått mer ffettigt som fastnar.. ska testa litiumfett... //jocke |
|
|
Jag har provat med lithiumfett på min gnisslande koppling, men jag tyckte inte det hjäpte så mycket trots att jag sprayade på ordentligt och tryckte på pedalen fram och tillbaka samtidigt. /// Olof Länk |
|
| Hade samma problem med kopplingen, sprayade rikligt med 556 sammtidigt som jag drog kopplingen fram och tillbaka. Detta hjälpte mig iallafall. | |
|
Det gäller som sagt att ta bort täckkåpan ovanför pedalerna så att man kommer åt samtliga rörliga delar när man smörjer, gör ni detta så borde det fungera, har iaf fungerat på alla mina e36:or. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Jag hade av täckkåpan. Äsch, får göra ett nytt försök till våren, kanske missade att spraya någon rörlig del? Kan man iaf hoppas på. /// Olof Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.