|
|
|
|---|---|
|
i senaste nr. av engelska CAR står det att 120an använder den "beprövade" motorn?! Har jag missat nåt? Var nånstans i BMW`s hiearkin använder man 4-cylindrig 2liters motor på 150hk? Micke K. bmwcs nr.05085 Länk | |
|
318i E46 från och med -02 Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
KH: Du menar att de fick den fr 143hk till 150hk Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Micke, Njae, -02 fick den 2,0 liters motor med Valvetronic och 143 hkr. Motorn som sitter i 1-serien är förmodligen identisk, men kanske med annan motorstyrning eller liknande som genererar ett par extra kusar!? Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
lite forskning krävs;) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
| Lite för slö är den hursomhelst. Körde en 120i häromdan och den hade inte mått dåligt av lite mer mos. Jag skulle faktiskt vilja ha den motorn med en turbo i den bilen! Det hade varit skoj. Är det en stor grej att turbokonvertera den motorn tro? Med en effekt på drygt 200 hästar. Skulle passa klockrent i den bilen, som i övrigt är helt underbar att köra! | |
|
Mannen som är ansvarig på BMW för utvecklingen av 1-serien har i ett uttalande sagt att 1-serien kommer med en motor på mer än 200 hk. Jag hoppas dock att det inte blir en turbosnurra utan en "riktig" motor utan konstgjord andning. Förslagsvis en högvarvig 4:a eller 6:a. //Daniel |
|
|
Modellnamnen 125 och 130 är inregisterade av BMW, dessutom har man från BMW håll sagt att 6-cylindriga motorer kommer framledes.. Så vi behöver inte oroa oss för ngt turbotjafs! Vill man ha bmw och turbo får man köpa en som har ett D på bakluckan! /B |
|
|
I senaste AutoMobil fanns första spoinbildrna på M1 och lite kort info, där stod det bla att nya M1 ska få en 3liters 6a på mellan 240 och 300hk. Personligen hoppas jag på nära 300 :D MVH // Harris |
|
|
En röd 118d med komfortpaket lockar faktiskt riktigt ordentligt, som pendelkärra. Får väll höra med chefen till våren om det är lämpligt att byta bil. Tyvärr är steget mellan 118d och 120d prismässigt alledes för stort för att motivera 120d. (Skall bli intressant å se om 120d är modifierad endast med annan programvara, eftersom motorvolymen är densamma som 118d) För 249000:- + 20000:- för komfortpaket så är priset så högt att den konkurerar med en utrustad 9-3Tid (nya dieselmoton) å då är Saaben att föredra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.