AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
29.861

Gliptone Liquid Leather Conditioner!

Sida 4 av 4
Kan nog förekomma i vissa billigare bilar eller andra möbelsammanhang. Nu tillhör ju knappast BMW de billigaste bilarna som tur är....)

FP
Champ
Wadstedt;

Läs tidigare inlägg...ang återförsälj.
Champ,

Det där gäller definitivt inte BMW!

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Champ
??? vad menar du Kalle H

På tidigare inlägg se på dessa 4 "sidor" näms följande återförsäljare;
-Romlands
-Autoexperten.

?
Champ,

Jag syftade på "De flesta bilarna med läderinredning har läder på sittdynan...på sidorna och och på rygstöd är det ofast plast ..."

Så är det absolut inte på BMW. Såvida han inte menar själva stolens baksida och "ram", där förekommer det plast. Allt material som har kontakt med kroppen är däremot läder.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Champ
Kalle H,

Japp allt som kommer i kontakt med kroppen är läder resten är plast. Man ser tydligt skilland på mönstren...likaså känner man skillnad med fingret.
Menar du t.ex sidorna eller baksidan på stolen eller vad? Kolla isf igen, t.ex nederkant där du kanske kan pilla fram skarven på skinnet. Plastväv har textil på baksidan, på skinnet syns råhuden. Det är alltid skillnad på mönstret mellan två olika skinnytor, pga naturmaterialet osv. Plastväv kan man däremot prägla till vad man vill likadant på en hel kvadratkilometer om man så vill.

FP
Champ
Ska åka till BMW i veckan...undrar om de kommer bekräfta vad
Romlands säger....?
No big deal. Säkert kan de det på vissa modeller/utrustningsnivåer osv. Å andra sidan finns det modeller som har läder/skinn/mocka överallt, inkl instrumentbräda och innertak. Men att som Romlands hävda att de flesta BMW har halvläder är lite fel tror jag.

FP
Champ
Återstår och se vad BMW säger.
Så här ser det ut på min: Läder på alla ytor på stolen, även sidorna. På undersidan kan man få tag på kanten av klädseln från sidorna och längst ner av baksidan, det är råhud (läder). Baksidans förvaringsfack är av vinyl (textilväv på insidan), lätt att skilja från läderytan, strävare. Eftersom baksidan är av hårdplast är det svårt att avgöra vad den är klädd med, men som sagt kanten som kommer fram under stolen har råhud på baksidan.
Osäker på vad klädseln heter, Montana har jag för mig, och om det skiljer på andra läderklädslar.

FP
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Bumpar en fantastiskt gammal tråd...
Har Buffelskinn i min -91 som jag tänkte ta en repa med, fick tips att köra med Gliptone GT11 och GT12, är det någon som har några erfarenheter av detta?
Buffelskinnet skiljer ju sig lite i struktur och utseende från nappa. Vill ju inte göra en groda...

Sjöberg
samke
Bumpar tråden ännu en gång! Är det effektivare att använda en lite grövre borste (inte för grov) vid rengöringen? Eller skadas skinnet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.