AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
29.860

Gliptone Liquid Leather Conditioner!

Sida 2 av 4
jo
131
johnstefan
B3s-2004
Mini 1000-75
kan det här medlet mjuka upp buffelskinn?
Det mjukar nog upp alla typer av skinn.....bäst av alla enligt mig.

/Lazze
Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
vem säljer gliptone i närheten av malmö?

900 T8 Special -89
pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
har vart ö köpte medlet i morse.Några bra tips om hur det används på bästa sätt.

BMW FOR LIFE
Jag använder en vanlig tvättsvamp att smörja in med, får med stora ytor på en gång då, går snabbt. + en mindre svamp där man får finlira lite. Eftertorka med polerduk (dock ej nödvändigt)

Annars kan du läsa här-->Länk

/Lazze
Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag ska testa Gliptone ikväll. Hittade det på Statoil Täby Gallopp. :D
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
En kompis som klev in i bilen sa att den luktade ny efter Gliptone-behandling. Rätt bra betyg tycker jag på en bil som ändå rullat 14500 mil :)
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Och bra betyg på medlet förståss :)
bmw320cab
i gbg kan du köpa det i partille hos bilklädselmakaren(kommer ej i håg vad han heter) ligger strax efter meconomen på höger sidan.

HAr använt det i flera år men måste säga att på buffelskin funkade det inte så bra. blev inte tillräckligt mjukt..

Samt så är det lite väl dyrt tycker jag.
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Har i tidigare bilar upplevt att skinndoften försvinner efter en behandling av sätena med skinnvårdskit. Lite trist. Något ni känner igen?

Har en nästan ny Z4:a som luktar skinn och vill inte göra om misstaget.

Vad är era rekommenddationer? Köpa Gliptone?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Har du den genuina läderdoften kvar som jag hade i min 8 år gamla 528 så skulle jag använda BMWs lädervård, inte ett "parfymerat" som gliptones. . Jag smorde bara förarstolen och någon gång passagerarstolen, aldrig baksätet som inte var använt
och det doftar "nytt" skinn i bilen fortfarande.
Vill man ha doften kvar länge så ska bilen förvaras i ett svalt garage och inte utomhus i solen.
Till min 540 där doften gått ur skinnet på bara 4 år, så "parfymerade" jag upp det med Gliptones, men doften är inte den samma som riktigt skinndoft , men duger mycket bra som plagiat.

///MVH Hasso
Länk
Skiljer nog från bil till bil hur lukten blir efter insmörjning, alla bilar får ju sin egen doft efter ett antal år. Resultatet av kombinationen "egen doft" och Gliptone är nog varierande, men oftast blir nog resultatet bra skulle jag tro.
Ungefär som parfym och rakvatten kan lukta olika från person till person trots att det kommer från samma flaska.
Men ingenting går ju upp mot äkta skinndoft som Hasso säger.

Jag skulle inte dra mig för att smörja skinnet i en hyfsat ny bil med Gliptone. Skinn skall ju smörjas in även i nyare bilar annars torkar det, inte bra.

Dofter är ju en smaksak, men skinnet mår garanterat bra av Gliptone.
Det medföljer ju till bl a Rolls Royce, Bentley och Ferrari...så det kan ju tänkas att det även platsar i en BMW ;-)

(när jag läser mina inlägg så kan man faktiskt tro att jag har provision på försäljningen :-D)

/Lazze
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag visste det! Att du hade provision.

;-)
Player: Det är nog lika sant som att du har blått neon under bilen ;O)

/Lazze
Länk
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
OKI, men då kan man till min Z4:a lika väl åka till BMW o inhandla skinnvårdskittet.

Hade en ny audi A4a som jag behandlade efter ett halvår, skinndoften försvann nästan. Använde Leather master tror jag. Kanske blir det en hinna kvar som täpper till porer(?) vilket gör att doften blir mindre mäkbar(kanske ute o cyklar).

Skall nog ändå köra någon form av skinnvård viktigare att skinnet håller sig fint!
Visa användare
26
MoMmo
520 -88 Silver
Hejsan grabbar, vet nån var kan man köpa i malmö som lazze nämnde: Gliptone Liquid Leather Conditioner , eller dess produkter . värkar mycket bra grejor ..

BMW: BECAUSE I’AM WORTH IT
MoMmo,

Det verkar inte finnas någon återförsäljare i skåne tyvärr :(

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Hmmm verkar som en finfin produkt! =) Ska åka till Statoil i Gallopen och kolla om de har någon flaska och prova på M3an :) Har tidigare testat Meguiars och BMW's, samt någon som vi fick när vi köpte våran soffa. Meguiars har funkat bäst hittills! Smörjer ungefär 1 gång / månad med meguiars och tycker att skinndoften från BMW fortfarande sitter kvar :) Ska se hur det blir med Gliptone...

Mvh Tobias
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
En gång per månad?? Akta så att inte din klädsel blir ruttnar.

//Player
Ruttnar? Står på många Skinnmedel att man ska smörja 6-12ggr /år, och med tanke på att min står avställd 6 månader om året så tänkte jag att en gång i månaden när den brukas måste vara lagom... eller? Har jag fått det om bakfoten?

Mvh Tobias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.