|
|
|
|---|---|
|
Passade på att vaxa bilen igår i den glödheta solen.. Efter ungefär 5-6 timmar då jag började bli klar så gick torkarna igång, jag öppnade dörren och såg att även färddatorn lyste. Det roliga var att motorn var avstängd och att nycklarna låg i min ficka! På kvällen blev det dags för en åktur och då började färddatorn och alla instrumentsymboler att blinka (rena discobelysningen). Stängde av motorn och drog ur nyckeln, och det fortsatte att blinka!! Jag testade att larma bilen men det utlöstes efter 10-20 sekunder.. Kopplade bort batteriet under natten och nu funkar allt som vanligt igen.. Vad kan ha flugit i bmwn igår!? BMW4EVER! | |
|
Kolla mjukvaran, det kanske behövs en uppdatering, på min "hängde sig " bromsljuet och detta försvann efter uppdatering. BMW verkstad hjälper dig. Vänligen Tommy NoFear |
|
|
tommysbmw: Ok, Tack! Ska be dem kolla den nu när jag gör nästa service.. än så länge så har det inte upprepats (efter det att jag kopplade bort batteriet). Och jag får ju hoppas att det inte händer igen. BMW4EVER! |
|
|
Jag tror bilen blev sur på dig för att du bröt mot alla konstens regler och vaxade den "i den glödheta solen"! Vaxa skall man göra 1. Där det är svalt 2. Där solen INTE lyser (helst i ett garage). Aja baja :) Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Kalle Hansen: Kollade upp det där nu och du har helt rätt! Kusinen som hjälpte mig att vaxa sa att det inte spelade nån roll var man vaxade den (i solen eller inte). Men resultatet av vaxningen blev i alla fall mycket bra! :) Men kanske inte så bra för lacken när den vaxades i solen :( Tack för tipset Kalle, ska tänka på det till nästa gång :) BMW4EVER! |
|
|
E39 gör just precis så då batteriet är för svagt laddat. Hade samma "problem" på min... den blev rena flipperspelet! Ladda batteriet och tar det inte ladd så köp ett nytt. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.