AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.480

Kromlisten på bakluckan

ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Finns det till E39?
Köpte idag en list men den var till 7-serien till min fasa! ;-)
Hade tänkt att det skulle bli snyggt till helgen men det verkar som jag får lämna tillbaka listen... :-/

Så innan jag åker tänkte jag höra om det finns till E39 att köpa på BMW?
(Tips om nummer vore fin-fint)

/Hammar
Hej,

Visst finns det! Har det på min och jag tycker det lyfter baken på bilen en hel del.

Kolla här för mer info:
Länk

/Micke
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Kollade själv, tack ändå, som vanligt frågar man först och tänker sedan.
Om ingen vet något annat så måste det alltså vara nummer: 51 13 7 038 156
Den sträcker sig hela vägen men det kanske kan bli snyggt ändå?

/Hammar
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Oj, där kom ett svar ganska snabbt, innan jag hunnit svara på mitt eget. ;-)
Tack micke!
Ser ut som jag hittade rätt nummer till slut.
(Hoppas de har det i lager imorgon)

/Hammar
Jepp, det är rätt nummer.

Det finns minst en bild på listen i Hassos frilansgalleri som du kan kolla på. Listen går som sagt hela vägen ut till kanten och även jag var lite skeptisk först, men nu tycker jag det sitter klockrent.

Speciellt om bilen är mörk i övrigt och ej shadowline tycker jag att det passar utmärkt.

/Micke
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Låter bra, ingen shadowline på min, jag har även helvita bakljus så det kanske dämpar lite av den dåliga effekten det får under dagsljus. ;-)
Får väl ta lite bilder när det är klart, efter polering och putsning av bilen, tack igen för hjälpen, ska bli spännande detta...

/Hammar
Wilmas pappa
Monterade kromlisten på min nypolerade svarta 523 touring med chromeline...grymt!!!!
Passade även på att polera upp lyktglasen...Blev kanon, känns mkt fräschare, jag "tjänade" 2000:- bagis på 10 min arbete. Tack till min kompis Adam!!

Tack för engagemanget!
Visa användare
326
sword
330e Touring Xdrive 2021
>Wilmas pappa: Du skulle möjligen inte kunna länka över lite bilder?
Mvh
sword
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Visserligen inte på bakluckan men...Länk

------
Länk
Länk
Visa användare
326
sword
330e Touring Xdrive 2021
Fina bilder. Någon som monterat kromlist bak på bil i ljusare färg? Jag har nämligen "laxsilvermetallic" touring. Det verkar vara ont om styling produkter till touring?
mvh
Sword
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Hur ska man limma på listen på lacken för bästa resultat?
Ska först polera och vax min bil innan jag monterar den men man kanske ska förbehandla med något på de ställen man ska limma fast listen efteråt?

Tydligen lite skillnad mellan touring och sedan faktiskt när det gäller listens bredd osv. ;-)

/Hammar
Jag gjorde inget speciellt. Såg till att bilen var ordentligt rentvättad och sen tryckte jag bara dit listen (mha en kompis. Svårt att få perfekt om man är själv) och den sitter fortfarande (1½ år senare) bra.

/Micke
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Så där ja, listen är på plats och det tycker jag gav ett litet lyft, nu ser inte bakljusen så "plottriga" ut längre i dagsljus.
Listen tar en del av uppmärksamheten.

Bilder finns på: Länk

Det var enkelt att montera själv, man fick öva lite innan då skyddet över limmet var på så man vet hur man ska göra sedan när det är skarpt läge. ;-)
Som du säger så sitter den som berget när den väl är på plats så det finns inget utrymme för misstag.

/Hammar
Sword
Jag har sett en silvermetallic e-39 touring med kromlisten på bakluckan och det var riktigt stilrent mao skitsnyggt.Jag har på min bil men jag tycker att det var snyggare på en ljusbil.

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
Visa användare
326
sword
330e Touring Xdrive 2021
Hej och guten tag,
Beställt kromlist bak E-39 Touring plus kromnjurar á la M5 på BMW, fick 10-20% rabatt pga kampanj eller vad det nu var.
Det är första gången jag unnar mig (och bilen) styling prylar. Det var nära att jag beställde original "änglaögon" för c:a 6000, men hann lugna ner mig. Ja, ...Får se när de kommer.
mvh
Sword
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag monterade en på min silvermetallic E39:a och det blev riktigt snyggt.

Hammar! Vad är det för sida som din bil finns på, har aldrig sett den förrut.

BMW CS #5206
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Det är min "hemsida".
Har skrivit om alla mina ingrepp på min bil på den sidan.
Har inte direkt "annonserat" sidan förutom till folk som behöver hjälp med t ex. montera facelift osv. eftersom jag har bilder och text om hur man gör.
Litet hobby-projekt kan man säga. ;-)

/Hammar
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det verkar ju trevligt, och nu har jag anmält mig på sidan

BMW CS #5206
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Tack.
Du är så välkommen så. ;-)

/Hammar
Visa användare
326
sword
330e Touring Xdrive 2021
Hej! Tänkte lite skämtsamt säga att:
Om ni grabbar och tjejer inte hjälper mig snart med råd om att välja i digitalkamerajungeln så blir det inga bilder på min nya M5 grill, inte heller min nya kromlist bak. Så ni vet. Ni som vill nappa, finns tråd om digitalkameror. Jag vet att det är gränsfall tillåtet ämne på detta forum.
Hej!
:-)) sword
Visa användare
326
sword
330e Touring Xdrive 2021
Ha, Nu var de på plats. Kromlist baklucka (men, försäkra dig om att ha 10:ans lednyckel med LÅNG hylsa hemma). Hade stor nytta av Bayern Munchens fina beskrivningar annars.
M-njurarn: Klantade mig och förstod först efter att halvt fått sönder två klämmor, att det är bara att trycka in de nya!! (är man inte händig så är man inte det). Bra blev det till slut. Framför allt kromlisten till ca 300 kronor var ett kap. (trodde inte att det skulle sitta t o m glödlampor i skyltbelysningarna).
Laddbar ficklampa till handsfacket blev det också, kände mig riktigt barnslig dock.
Skulle någon vara nyfiken (kromlist på aspensilver) så ska jag försöka lägga in bilder, men först när jag lärt mig "länka".
Hälsningar
sword
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.