|
|
|
|---|---|
|
Kommer min nya m5 diff passa rakt av på min e28 eller måste jag modifiera?. Isåfall finns det färdigt att köpa. eller måste man tillverka eget? Mvh Fredric | |
|
Nej, inte om du syftar på att sätta dit hella klumpen men inehållet passar så det går att sätta i M5 diffen i e28 klumpen. Livet är ingenting för amatörer... |
|
| Okej tackar för svaret! | |
|
Så jag kan alltså plocka över 3,07 utväxlingen från stora E-28 klumpen i min M5 diff? |
|
| Ja du kan byta dreven mellan dom 2 klumparna. | |
|
andreas. vill du ha 3.67 automatlåde utvxl så har jag det i min diff nu. men det flyger ur snart. Så kan du ju testa dig fram och se vad som känns bäst på strippen..? Mvh |
|
|
3.67 låter utmärkt! Maila gärna mig så köper jag det av dig Mvh Andreas |
|
| Du behöver inte köpa något. om jag kommer till avesta med kärran, vilket jag gör ganska snart. Så kan du få den... Ska ju bara få in m5 diffen i klumpen. Något jag aldrig gjort förut. så jag behöver lite hjälp. vi kanske kan göra det över en eftermiddag? | |
|
Targa: Imorgon river jag diffen. Jag har redan öppnat m5 diffen och ser hur det ser ut. Nu till frågan. Ska ALLT från m5 klumpen över till e28 klumpen eller skall endast innehållet från m5 klumpen in i e28klumpen. Dvs att jag låter pinjongen sitta kvar i e28 klumpen. likaså drivknuts dreven. Kanske låter rörigt. men hoppas du förstår. vill bli lite mer på den ljusa sidan. hatar att göra fel nämligen.. Mvh Fredric |
|
| Targa!!!! :D | |
|
Du måste flytta över pinjongen och hela baletten. Sen ska skiten schimsas in och det är det som är den besvärliga delen. If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Okej då förstår jag.. schimpans?... nä men ärligt. vem utför schims jobb?. och vad menas med schimsning?.. Jag som trodde att det bara var å flytta över :( | |
|
schimsa kan du göra själv. --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
| Schimsa-lägga emellan tunna "brickor" så att rätt kuggflankspel mm uppnås. | |
| Okej. men alltså. varför skall jag schimsa. Den är väll rätt schimsad redan nu eller?... | |
|
Lyfter tråden igen... Har en e34 M5 klump och en e28 m535. Ska ha M5 utväxlingen i e28 klumpen. Vill fortsätta där tråden slutade: Hur schimsa in detta på bästa sätt? Räcker det med att ta M5 måttet från pinjongens "bakkant" till centrumlinjen för kronhjulet och "flytta med" måttet till e28 klumpen? Vid montering schimsa pinjongen tills samma mått igen? Eller måste man ha tolkar eller kladda med märkfärg för att hitta rätt anliggning? Hittade en bra beskrivning på en ford klump och principen borde vara lika....: Länk Hur har ni gjort? Skruvat ihop bara och kört? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.