AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.559

ang. spindelled till e32...

Tjena
Var & bes en e32:a i dag & fick 2:a på glapp i spindelled.....har nu kollat runt lite & kommit fram till att biltemas spindelled passar även i denna e32 740????
Nån som har köpt på biltema & moterat i en 32:a?
Kom fram till detta,efter att varit på mekonomens hemsida & jämfört art.nr på 5 & 7 serien (e34 & e32).......
Kan jag verkligen köpa & använda den från biltema??
Tacksam för svar

Ps. det roliga var/är att även e28 skulle ha samma länkarm...?!?!
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Ja, det är samma undre länkarm/tvärstag på E28, E32 och E34.
Finns dock 2 varianter, en i stål o en i aluminum, dom ser lika ut men en viktskillnad är anledningen till att det finns 2 olika!

Är det däremot casterstaget: övre/bakre tryckarmen så är det olika mellan E34 o E32!!!!!!

Sen om det går att använda Biltema eller ej, dom passar säkert och gör att bilen går igenom besiktningen denna gång, men vem vet när dom blir glappa???..........

Vill du ha kvalitet köp Lemförder! Med Originalkvalitet!

///Magnus
Jo det har ju pratats en hel del om kvalitet på biltema grejor.....men kan säga att styrleden som sitter i denna 740 är köpt på biltema förra året (till en e34:a) & i allafall änsålänge så funkar den bra....men det är BARA viktskillnad på alu & stål???....det sitter ju alu nu i 740:n,men går det att sätta dit en av stål??
Mvh
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Jag skulle inte köpa dom på Biltema, men jag är lite extra nogrann med vad som monteras på en bil, lite yrkessjuka...)))

Det går att montera stål fast det suttit alu-tidigare, även om BMW vid konstruktionen räknat med att den skall vara i alu., du märker knappast någon skillnad!

Men tänk på att en 740 är en stor tung bil och man bör därför välja delar med mer omsorg, dels sliter den mer på sakerna och dels blir den en stor trafikfara om något brister eller havererar!

///Magnus
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
framvagnsdelar från biltema låter riskabelt.

hade aldrig monterat det på en så stor tung bil.
kanske på en bmw 318 ... om ja va snål :-)
så mycke billigare är det ju inte.

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
PE
630
PESK
740iA e32
Jag har bytt från alu till stål...funkar kanon och det är
Biltemas länkarmar, bytte samtidigt styr ändar och stabilisatorstag även detta Biltema. Det jag var tvungen att köpa
på annat ställe var bussningarna i casterstagen, valde Mekonomen, bytte samtidigt när man ändå "va där o rotade" motorfästena (Mekonomen)....allt blen perfekt, än så länge
i allafall....tiden får utvisa vem som har rätt, Biltema eller
"förståsigpåarna"...;-))....men är det någon av er som vet vilka
värden, toe-in o toe-out det ska vara på e32 740...i mm om det
är möjligt......
wadel: Om du inte tycker skiljer mycket i priset då har du nog missat något....exmpel: länkarm Biltema 298:- ....Mekonomen 844:- det är 546:- per sida i skillnad...fortsätt sen att jämnföra
ska du se att det blir MYCKET pengar...:-))

Peo
japp...& om du köper alu från mekonomen så är det 1100kr ca.....st....
Nej,jag köper den från biltema......
är nöjd med styrleden jag bytte på denna bil förra året,den är från biltema också....

Ok,att e32 är tung bil,men dom kan ju inte sälja rent skit heller på biltema???
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Får väl dra till med en klassisk replik: Man får vad man betalar för.
PE
630
PESK
740iA e32
ppeellee; Och vad har du för vetskap om det?? som jag sa:
tiden får utvisa om du har rätt eller fel....jag LOVAR att återkomma om jag får problem och givetvis även om det visar sig vara riktigt BRA grejer också....men tillsdess, snacka inte
om ni inte SJÄLVA testat...och det där med att jag "känner någon"
eller liknande är lika ointressant som att gå till posten och betala
en räkning....så håll ut, må bäste "konsument" vinna!!! ;-)
Trevlig Helg

Peo
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Har testat Biltemas produkter så det räcker ,inget illa ment och jag är absolut ingen pessimist. Önskar dig all lycka och funkar det så är det ju kanonbra. Vet bara att det finns oftast en anledning varför en del saker är dubbelt så dyra. Har testat en hel del av Biltemas sortiment så i regel brukar deras saker ej hålla hälfen så länge som motsvarande märkesprodukter.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Ja det är ju en smaksak , ja tycker iaf. inte att en femhundring är skäl nog att kasta på biltema prylar på en E32.
Jag har för dålig erfarenhet av biltemas produkter för att tro på deras framvagnsdelar.

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Svärd
Infinity_74: Hur mycket kostar den på BMW då? Min kostade iallafall 1060:-, i aluminium. Sen fick jag 10% rabatt på den så 954:- betalade jag. Är det ingen som bryr sig om att kolla med BMW eller utgår alla ifrån att det är mångdubbelt dyrare?

///Martin
Svärd: Du har rätt,jag har ej kollat med bmw faktiskt...men 1060kr är ju nästan "mekonomenpris".....

Jag ska testa med biltemas,även om det finns delade uppfattningar om detta.....

Precis som PESK säger.....testa man själv,så vet man bäst & styrleden har jag ju redan testat från biltema med gott resultat,så varför inte spindelled också?

mvh
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
på många delar är ju bmw billigare än mekonomen har jag märkt.

egentligen fel utryckt , bmw är nästan lika dyra som mekonomen...

Svärd
Sen är dom alltid trevliga på BMW och vet vad dom snackar om. Dom kan ju BMW om man säger så. Kan jag inte påstå att dom gör på Mekonomen, inte här där jag bor iallafall. Men visst får man testa Biltema om man vill det... Mig tjänar dom av princip inga pengar på iallafall...

///Martin
Nu är den köpt & bytt (biltema!)....imorgon bes. igen!
PE
630
PESK
740iA e32
Nu har det gått 1,5år...."Biltema"prylarna funkar fortfarande perfekt....
lovade ju att återkomma....
Ha det...

Peo
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Jättebra PESK att du "rapporterar" tycker jag.
Tycker att fler borde höra av sig när de fixat ett fel e.d.

/SF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.