|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som kan berätta vilka insprut som fanns på m10 motorn. Antar det var k-jetronic i början på 80-talet, men hur blev det sedan? Vilket år blev det elektroniska spridare? | |
|
E30 kom 83 och alla E30 med ett i i beteckningen har elektronisk insprutning. Några E30 har förgasare, men ingen har mekanisk insprutning. De 318i som finns med M10 har L-Jetronic. Var lika i E28 tror jag. Hur det var i E21 och E12 vet jag inte på rak arm. |
|
| Har en 318i med M10, har inga elektriska spridare. | |
|
Det stämmer jag har blivit lurad :) Kolla här: Länk Hittat på www.e30.de En 84 skall dock ha le-jetronik enligt den. |
|
|
jag tackar för det, nu blev jag lite klokare :-) |
|
|
Har hittat en 318i motor från -85 som är kompl. med boxar o allt men som saknar luftmängdmätare, hittar inget på bildelsbasen. Går det att plocka från nåt annat bilmärke som har Bosch l-jetronik eller blir det bara blaj? Antar att om diametern är olika så blir det inte rätt, men det kanske går att spänna eller slacka fjädern lite i lmm isåfall. Alla synpunkter är välkomna. Mvh Mikael |
|
bmwracing |
Visst ska väl det gå bra... Jag har testat att skifta LMM mellan opel och Bmw, och det märktes ingen skillnad. |
|
Kanon. Tack för svaret bmwracing. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.