AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
820

Nödvändigt att köpa 750i e32 när man är 18?

Ni kommer tycka att jag är galen, och det är jag också..
jag har fått tanken att om man kanske skulle ta å köpa sig en 750 omkring 89-92 kanske. MEN blir inte försäkringen tokdyr?. I sådana fall tänkte jag bara att ha den försäkrad 3-4mån på hela året och ha en billig busbil resten av året.. va kostar försäkringen i månaden på en sån bil uniufär? vad betalar ni?

/Tobe

Planerar sitt vrål-åk;)
gangsta_toth
Det enda sättet att kunna få ett vettigt svar på det är väl om du ringer till bolagen och kollar själv. Det skiljer sig så pass från individ till individ.
jo det har du rätt i! men jag tänkte kolla va dom andra har för kostnader per månad..men om man är 18 och inte haft körkort så länge, flyttar till jönköping nära centrum så kanske det blir lite dyrt.

/Tobe

Planerar sitt vrål-åk;)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det förekommer helförsäkringspremier från ca 5000:-/år till ca 50000:-/år, så tipset att ringa runt återkommer. Du kan även fråga om premien på en eventuell framtida adress...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Ta bara reg-numret från nån annan 750 alt. den du är sugen på att köpa, och ring sen till f-bolaget för bästa prisuppgift!

/markus
su
197
supernallen
745i -02
750iA -92
Vet inte om du redan löst det här....

Men eftersom jag köpte mig en 750 som första bil så har jag lite koll på försäkringen....

Billigaste Helförsäkringen hamnar på runt 20 lax i centrala linköping.

Billigaste trafikförsäkringen går lös på 3.2 k

Ring Inte if dom e inte alls billiga....

Kolla med Salus-Ansvar, Tennant och Folkskam....

/joakim

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.