|
|
|
|---|---|
|
Visst finns det olika knappar till ovan? jag köpte en kromram till dessa knappar men det ser inte ut att passa så där hundraprocentigt. Jag har två lite större knappar från vänster dvs. AC/luft cirkulation, och värme till bakrutan och tre lite smalare 2x stolvärme och ASC+T. Men på Chromdesign brickan är det en tjockare hål och fyra exakt lika smala. Dessutom ser mina knappar väldigt 90 tal. Jag såg hos BMW att senare modeller hade lite snyggare design på dem. tror ni att man kan byta ut dem? den plast detaljen som knapparna sitter i (som ska täckas med nyinköpta krombrickan) kanske måste bytas ut för att dem modernare kontakter ska kunna installeras? går det? Har någon en bild på delarna från ETK ? I så fall skulle det vara dem senare modellernas knappar som är intressanta. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Har inga svar på dina frågor tyvärr Z3c, men jag tänkte låna tråden för en fråga om knapparna: Har ni belysning till de två knapparna för AC och återcirkulation? När jag aktiverar knapparna lyser de skarpt, men när jag har dem deaktiverade så är de helt obelysta. Bad BMW byta lampan på dem eftersom jag trodde att en lampa var sönder, men de sade att de två knapparna inte ska lysa. /Andreas _____ Länk |
|
|
jo, jag har belysning där. AC lyser blått och cirkulation gul. Men du har nog dem nyare knappar på din som det ska endast lysa igenom detn vita sumbolen. jag ville byta mina till såna som du har, vet du vad BMW ska ha för en liten kontakt? 600kr !!! om jag misstänker rätt så har din diod i knapparna gått sönder. i värsta fall måste man kanske byta hela knappen. en motfråga: jag retar mig på den svarta plastiga konsolen som dessa kanppar siter i. Köpte en kromad täckbricka hos Kromdesign men gillar inte den heller egentligen. (kan säljas vidare billigt) Tror du att det går att plocka ur hela den plastbiten som dem fem knapparna sitter i och lacka det i bilens färg? vet att själva knappar går att ta ut men hela plasten? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
600 kr var lite saftigt, ja....! Vet inte vad jag ska tro. Enligt BMW Karlskrona så ska de två knapparna vara släckta när de inte är aktiverade. Har ingen aning om konsollen går att plocka loss tyvärr. Borde väl gå? Kan den vara limmad måntro? /Andreas _____ Länk |
|
| Andreas, ja, jag missuppfattade . när dem inte är aktriverade så lyser dem inte hos mig heller. | |
|
Oki, då vet jag iaf att det är som det ska. Konstigt är det dock....när det är mörkt så ser man ju inte de två knapparna. Undrar hur de har resonerat när de tog det designbeslutet? /Andreas _____ Länk |
|
|
jag håller med om att det är dumt. t.ex värmeslingornas knapp och stolvärmknappen lyser ju. även ringen runt cigarettändaren lyser. så varför inte just dessa två knappar? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.