|
|
|
|---|---|
|
äger en m535 som jag nyss bytte ut motorn i till en vassare, bytte samtidigt generatorn. Strax efteråt slocknade instrumenteringen, varvräknare, bensintank, även farthållaren slutade funka, säkring nr 6 pajade. Bytte ut denna men fort händer samma sak. vet inte vad jag ska göra. Har gjort en kort felsökning, tagit bort panelen men det verkar inte ha ngt med denna att göra, Jag behöver HJÄLP!!! mvh Förtvivlad e28 ägare! | |
| vad är den säkringen till då??? | |
Svärd |
Kortslutning någonstans efter säkringen. Inget kul jobb att lokalisera bara. Tala om för oss exakt vad säkringen säkrar för något så kan det bli lite lättare att komma med ideér. ///Martin |
|
Har nu kollat vad denna säkring går till, jag citerar instruktionsboken nr 6 går till: Kontrollampor, varvtalsmätare (DZM) spegel, färddator (BC), centralindikatorlampa (ZW), Check-control (abfrage), bränsleförbrukningsmätare (EC), Serviceintervallsvisning (SI), Tempomat, fönsterhiss (FH), nivåreglering-styrning (Niv-stg), backstrålkastare, väljarlägesindikering för automatväxellåda. Den sistnämda är inte intressant eftersom min bil är manuell. Jag är jättetacksam för alla inlägg på min fråga. Tror ni det kan vara den nya (begagnade) generatorn?? mvh Jakob |
|
|
Koppla bort allting som som har med motorbytet samt generatorn att göra. Koppla sedan in en sak i taget till säkringen pajar. FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.