AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
739

Värdering av M Coupe

Hej!

Jag funderar lite smått på att sälja min m coupe till förmån för en Porsche GT3. Frågan jag tänkte ställa er är vad ni tror m coupen är värd. Det är en 99:a som har gått 3800mil, 2 ägare, alla garantier ifrån BMW till april nästa år. Den är i MKT bra skick, lackbehandlad av Vonne. All service är utförd av BMW (Förenadebil i Fosie) samt bytt vanos, även detta gjort av Förenadebil. Har gjort oljeservice hos BMW mellan varje service, så oljan har inte gått mer än max 500mil åt gången. Även Alpine DVD navi med utfällbar skärm. Full dokumentation samt alla kvitto finns givetvis. Vad tror ni på ett ungefär?? Tack!
glömde skriva att bilen är estorilblå med svart/blått läder.
Jag gissar runt 260 beroende på utrustning. Är bilen i mycket gott skick och med alla kvitton finns det ju alltid intressenter. Om allt dessutom är original kan du nog räkna me högre.

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
MatroxMGA: Maila gärna bilder och vad du tänkt ha för bilen. Jag är som sagt eventuellt ute efter en M-Coupe. Därför lägger jag mig inte i en diskussion om vad bilen kan vara värd :)
Mr Hamann
Vad tror ni om min i värde då? Länk

En massa dyrt gjort från det att den svindyra stereon sattes in för ett år sedan. Allt från nylackad frontspoiler och service till nya bakdäck och kolfiber från MH-GTR.

Jag kan dock gå ner i pris som det står i annonsen.

Alltid välservad o.s.v. (läs annonsen)

// Mr Hamann
Tack för era svar, har nu lite bättre uppfattning om prisläget. Acey: visst kan jag skicka bilder, kan nog ordnas i helgen, om du verkligen är intresserad.

När tycker ni det är läge att sälja, ska man vänta till våren kanske?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag tror inte M coupen är lika påverkad av årsskiftet som andra bilar, det handlar om att hitta en köpare. Jag har halvkikat efter en m-coupe i ett par månader och hittat en (som såldes väldigt snabbt) som verkade okej.

Tror köparen som letar efter en fin, hyffsat lågmilad m-coupe struntar i om det är en 99 eller 00. Rimligtvis borde man dock få ut något mer nu än till våren i vilket fall som helst.
stefannorr
Vilka årsmodeller var de vanosproblem i,2 år va?
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

är det vanosproblem så kan det komma på alla årsmodeller. Det sitter nämligen samma (rolls-royce) vanos i allihop från fabrik, den byttes aldrig ut i produktion. Har man fått den utbytt kan man ha fått en av ett annat fabrikat (sachs) och mig veterligen är det väl ingen som haft problem med en sådan.

/B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.