|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Köpt nya fälgar precis. M5. Hur som helst. På vänster sida slår däcker i fälgen, det handlar om typ 4-5 mm... men det gör det inte på höger sida dock. Där sitter däcket cirka 5 mm längre in än på vänster sida. Vad kan detta bero på och vad gör man åt det. Ska köpa nya dämpare snart men tror inte det hjälper ändå. Den är sänkt också skall påpekas. Endast seriösa svar tack.. / John | |
|
kolla bredden på fälgarna!! är det inte så att du fått tag i nunburg(stavning??) paketets fälgar då skiljer det ca en tum fram o bak på dom.. |
|
|
Att hjulen sitter med olika avstånd mellan höger o vänster sida mät mot ex,vis en skärmkant är ganska normalt, det är inte bättre inpassat från fabrik, det märks ju heller inte förrens man sätter på fälgar som bara ligger med några mm mellanrum mot skärmkanten. Det finns även M5-fälgar med olika offset trots samma bredd! Alternativen är väl: >valsa skärmkanten med speciellt verktyg avsett för rullning av densamma. >Värma lacken o knacka försiktigt med något mjuk imellan på kanten i hjulhuset. >slipa bort en del av skärmkantens insida som är invikt. >byta fälgar! ///Magnus |
|
| Stämmer att det finns E34 M5 fälgar med olika offset trots samma bredd? 3,6 vs 3,8 eller? Någon som vet? | |
|
håller med mad; har du kollat att alla fyra är identiska? Kan ju vara olika bredd och offset. Men E21-racing; nog måste det väl vara bättre precison än att det är SÅÅ olika mellan höger och vänster. Krockad? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hmm, är det inte så att alla E34 M5 fälgar med dimension 8x17" har ET 20 och alla 9x17" har ET22 (alltså sedan med Nürburgringpaket och alla touring)? Undrar vad E21 menar med att det finns E34 M5-fälgar med olika offset trots samma bredd... eller har jag missförstått? |
|
|
har haft samma problem när jag monterade 265 18 tum däck på min 540 -94. det går att "Rulla" skärmen på en verkstad några hundra lapar. inga skador vare sig på skärm eller lackering. |
|
|
var finns du någon stans? jag har en god vän med rullningsverktyg som säker gärna hjälper dej. [IMG]Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.