|
|
|
|---|---|
|
Hallå allihop vad tror ni om att sänka en 328a min bil har tydligen varit sänkt tidigare framtill men gick tydligen inte igenom besiktningen då ,, varför? någon som vet hur det bli att köra efter en sänkning och vad det skulle kosta ? | |
|
Min 328 är sänk 60/30 och jag tycker den går hur bra som helst på vägen! Sitter H&R fjädrar på den tillsamman med FK Automotive Highsport dämpare. Dämparna kostade runt 3500:- och fjärdrarna kostar väl runt 2500:- Om den inte gick igenom besiktningen så var den väl antagligen sänkt samtidigt som det var fälgar på den med fel ET eller nåt som gjorde att däcken tog i vid fullt rattutslag eller när den fjärdar ihop eller nåt. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
| nja den tidigare ägaren säger att den blev för stumm så det var därför , jag har ganska breda mackor på bilen nu med 17" men kanske kan kolla upp hur mkt det går att sänka | |
|
hmm...för stum? Har jag aldrig hört förr, konstigt, men säger han det så stämmer det säkert. Jag har 225/45*17 fram och 245/40*17 bak och det går fint med 60/30 i alla fall. Har aldrig tagit i någonstans. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
| Hade samma problem med min Opel Vectra, sänkt 30mm med gula Koni dämpare. Besiktingsgubben undrade om det fanns någon fjädring överhuvudtaget när han körde bilen, efter att han gått ut och gungat bilen i hörnen så godkände han den. | |
| Det var inte kapade framfjädrar då? Då brukar det bli kärvt på besiktningen. | |
B3 coupe |
Min gamla 328 var sänkt ca:40 fram och hade 18" fälgar 225/45-18". Den var inga problem med på bilprovningen, enda som var lite så där var att jag var tvungen att valsa kanterna bak så att det fick plats. Vad det gäller besiktning så vet jag en bil som ej gick igenom, Den var så låg att den inte kom upp på rampen och då får det va mycket sänkt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.