|
|
|
|---|---|
|
Hej hej! När man fått vaxat bilen så blir de ju vax i där vad stenskott har kommit hur tar ni bort de smidigast, även kan man dölja stenskotten på någotvis utan att lägga i färg är ju pytte,små hål. Mvh | |
| ingen som har nått förslag på vad man kan göra? Mvh | |
|
Lacka om huven eller "pricka"stenskotten med lackstift är alternativen som jag ser det...Ingen expert på bilvård men det är vad jag iaf kan se som alternativ.. Mvh Janne. |
|
|
Antog att det var i huven...Finns ju fler ställen på en bil som är utsatta för stenskotten ;) Mvh Janne. |
|
| huven,,,,, men lacka om nja de måste väl gå å ta bort som de inte lyser vitt efter vaxet. | |
|
Tja...Du kan ju alltid prova med vax med någon form av färgpigment som någorlunda är i lackens färg. Mvh Janne. |
|
bustorp |
Det går bort när du tvättat några gånger. Sen kan du pricka i dom innan du vaxar nästa gång. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
D-diddy |
ta bara högtryckstvätten och spola bort det. David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Polerade och vaxade farsans V*lv* S80 häromdagen, den är mörkblå pärlemor, och hade lite såna pyttesmå stenskott på huven. Jag tog Turtle färgpigmentwax och resultatet blev givetvis inte perfekt men MYCKET bättre, nu #sken# inte prickarna längre. Testa detta. Medföljer även nån slags krita. Lycka till. |
|
|
OK, tack för svaren. någon som vet vad man kan köpa vax som är i bilens,färg min bil är lite åt de lilamettalic. Mvh |
|
|
ajdå verkar inte som färgvax är nå att ha läste en del trådar så jag bry mig nog inte om de. Mvh |
|
| Använd vax som är "ofärgat", dvs lämnar varken färg eller vit ljuseffekt efter sig. T.ex. Sonas flytande hårdvax. | |
| Sonax. | |
|
Har vaxat min royalblue med turtle vax color cure blått pigment och blev väldigt nöjd med resultatet. Vaxade även en röd a**i med samma vax fast då med rött pigment givetvis,blev också bra. testade även kritan som följde med,verkar fungera även den. 176kr flaskan kostar detta på mekonomen. MVH ANDREAS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.