AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.667

vax i stenskotts hålen,,,,

g_
56
g_sson
740ia-94
Hej hej!

När man fått vaxat bilen så blir de ju vax i där vad stenskott har kommit hur tar ni bort de smidigast, även kan man dölja stenskotten på någotvis utan att lägga i färg är ju pytte,små hål.

Mvh
g_
56
g_sson
740ia-94
ingen som har nått förslag på vad man kan göra? Mvh
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Lacka om huven eller "pricka"stenskotten med lackstift är alternativen som jag ser det...Ingen expert på bilvård men det är vad jag iaf kan se som alternativ..

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Antog att det var i huven...Finns ju fler ställen på en bil som är utsatta för stenskotten ;)

Mvh Janne.
g_
56
g_sson
740ia-94
huven,,,,, men lacka om nja de måste väl gå å ta bort som de inte lyser vitt efter vaxet.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...Du kan ju alltid prova med vax med någon form av färgpigment som någorlunda är i lackens färg.

Mvh Janne.
bustorp
Det går bort när du tvättat några gånger. Sen kan du pricka i dom innan du vaxar nästa gång.

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
D-diddy
ta bara högtryckstvätten och spola bort det.
David.

"The unattainable is invariably attractive"
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Polerade och vaxade farsans V*lv* S80 häromdagen, den är mörkblå pärlemor, och hade lite såna pyttesmå stenskott på huven.
Jag tog Turtle färgpigmentwax och resultatet blev givetvis inte perfekt men MYCKET bättre, nu #sken# inte prickarna längre.
Testa detta. Medföljer även nån slags krita.
Lycka till.
g_
56
g_sson
740ia-94
OK, tack för svaren.

någon som vet vad man kan köpa vax som är i bilens,färg

min bil är lite åt de lilamettalic.

Mvh
g_
56
g_sson
740ia-94
ajdå verkar inte som färgvax är nå att ha läste en del trådar så jag bry mig nog inte om de.

Mvh
Använd vax som är "ofärgat", dvs lämnar varken färg eller vit ljuseffekt efter sig. T.ex. Sonas flytande hårdvax.
Sonax.
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Har vaxat min royalblue med turtle vax color cure blått pigment och blev väldigt nöjd med resultatet.
Vaxade även en röd a**i med samma vax fast då med rött pigment givetvis,blev också bra.
testade även kritan som följde med,verkar fungera även den.
176kr flaskan kostar detta på mekonomen.

MVH ANDREAS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.