|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag skall byta kablage på touringen, men jag vet inte riktigt hur jag kommer åt det. Är det någon som kan förklara lite enkelt hur jag öppnar upp för ett byte. Jag kan inte öppna glasluckan. Vänliga hälsningar Pontus Q | |
| Du måste ta bort klädseln på luckan då kommer du åt att öppna glasluckan..kabeln från gångjärnet går efter sidan under klädsel nästan ända ned..nu ska tilläggas att det är inte så lätt att ta bortklädsel utan att lite plastpluppar går sönder och nya är något BMW inte klarar av att prestera...nu behöver du inte öppna glasluckan bara för att laga eller byta kabel den sitter inte ivägen...om du köper nya stammar på BMW så se till att göra detta efter chassienummer finns risk det blir fel annars,det skiljer lite på färger och om du har taklucka, nu kan man undra varför för ingen av sladdarna går till tacklucka men så är det | |
|
Är du någorlunda händig så finns det ett alternativ på Länk som heter elproflex T som finns i alla möjliga varianter angående antal ledare och kvadratantal. Fick en snabb prisuppgift på 66:-+moms /m för en tolvledare med 0.75 mm2 kom inte riktigt ihåg hur många kvadrat det var på dem som sitter där . Vilket är betydligt billigare än bmw 1400:- per sida och det är lika mycket jobb att få dit den. Lycka till... Hör av dig om du behöver mer hjälp |
|
|
Tack för svaren :-) Problemet var att elhissar + centrallås + torkarna lade av. Efter lite felsökning hittade jag två säkringar som hade gått. 30+31 under baksätet under plastkåpa. Får väl byta kablaget när jag har tröttnat på plinget för skyltbelysningen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.