AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.577

Laga lackskada med stiftet - på vintern

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Hej. Helt för djävligt - nån grannparkerare har skrapat bort en bit lack från den nedre bakspoilern. Området är ca 0,3 x 2 cm. Kan man lägga på med lackstiftet och sedan använda bilen i minusgrader? Jag minns att det tog ca 1 vecka för stiftfärgen att gro in i ett stenskott i somras. Hur påverkas det av vinterväder, kyla och salt?

Mvh Kjellen
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Om du värmer när du lägger på det så borde det funka, även om jag inte kan svara för att det håller lika bra som om det får "sätta sig i värme"... men spoilern är väl i plast? och då är det ju ingen fara för den i sig så att säga, det gäller ju bara att det ska se snyggt ut till våren... själv har jag fått några vita partier på framspoilern (M5) pga att bilen är sänkt och det ligger otrevliga isklumpar på vägen, men det fixar jag till våren...
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Osprey>>> Min är också duktigt sänkt. Besparaingarna i Stockholms stad har lett till att sänkta BMW's fått agera snöplogar med sina frontspoilers den senaste tiden. Tyvärr är min plastspoiler svart. Det syns så väl smårepor mot den ljusgrå metalliclacken.
leksa
jag lackade skrapmärken på främre spoilern i vintras.
Värmde upp det hela i kallgarage med halogenlampa (bra ljus + att det blev varmt.
Polerade upp allt i våras, färgen höll för avfettning och tvätt.

Leksa
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
En anekdot angående snön i Stockholm är att kommunen bara har upphandlat plogning, inte bortforsling av snön. Snååålt!

Mr C
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
"kul" att man inte är ensam om att agera snöplog/snöfilter med framspoilern... har inte ens vågat titta hur spoilern ser ut därnere ... suck!

mvh
Anders

BMWCS #4727
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.