|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det är nån som vet / kan hur man får ytterligare kräm i 540:in förutom chip, avgass, filter? Nån som vet vilken utväxling d är i axeln? Och om det går att byta ut utväxlingen?? Tacksam för svar Chris540 | |
| Slutväxeln på 540:n har 2.93:1 i utväxling. Du kan ju alltid byta till en slutväxel från en M5 eller Alpina B10 som är högre för att få snabbare acc till priset av lägre toppfart. Annars finns det ju alltid överladdning där ESS Tuning erbjuder det billigaste (och bästa?) färdiga alternativet om man inte vill bygga själv. | |
| Förlåt, 2:98:1 ska det ju vara | |
V12 LeMans |
kolla in : Länk angående bakaxelutvxl. Länk angående motortrim med bl a kompressor , även Dinan har kompressor . Sen kan man ju lätta bilen på all lyxutrustning , hehe . Jag satte raka rör i st f bakre ljuddämpare förra helgen (ngn hk ?) fint muller ;-) |
V12 LeMans |
Kan ju tillägga att Jarls bilservice i Hbg , säljer G-power´s grejor . G-power har ju t ex V12 i nya 6-serien , vilket inte BMW kommer att släppa vad jag förstår , enligt annan tråd här på forumet . 7.1 liters V12 och 530 hk .(men smakar det så kostar det ) Enl hemsida så har de kompressor till 840 , men borde passa till e34 V8 också . |
|
Tack för tipsen! Skitbussigt=)! Ska kolla om d finns nån hemsida om d företaget i Hbg. tack!!!! |
|
|
raka rör sa du? hur blev d med ljudet i typ 90 o uppåt? Var det körbart? vet Ni om man kan dra ihop rören till ett rör efter att man har tagit bort slutburken? Enl. Bilsalongen skövde påstog de att det skulle "strypa" om man inte drog 2 rör ut, då det är 2 rör inuti burken. Kan d verkligen ha nån betydelse då det rör sig om slutstationen för avgaserna?? mvh chris540 |
|
V12 LeMans |
Där satt Remus sportavgas tidigare , både bakre och "mitten"-ljuddämpare . Bakre ljuddämpare var sönderrostad vid främre anslutning . Jag beställde en standard bakre ljuddämpare , vilken inte passade direkt på mittenljuddämparen , så jag och min systerson tänkte , vi gör ett test : tar bort bakre ljuddämpare helt , och monterar två "raka" rör , och kromade slutrör : Lite "jänkemuller" på låga varv, men lite racigare på högre varvtal , men inte högre än på en del andra BMW-bilar i Ängelholms trakten , låg bakom en M5 e34 igår , som lät mer . Vindbruset tar över vid motorvägsfart . Apropå motorvägsfart , så testade jag hastighetsspärren förra helgen ( 240 km/h på 93 årsmodell) , gick in mjukt och fint och utan ryck , ;-) ( kl 6 i lördags morse , lite trafik mm ) Man kanske tröttnar på ljudet såsmåningom . När det är dags att byta mittendämpare så blir det nog original , hehe . Jarls bilservice : www.jarlsbilservice.com |
|
Tack så mycket åter igen!=) v12 LE MANS. Tänkte på d där me rören, tror du man kan dra ihop till ett?? Lr blir d dumt då? Jag är lite kluven på den frågan faktiskt. hmm.. Ditt exempel provar ja idag iaf! he he.. Operation kapning.. Ha d! |
|
V12 LeMans |
Jag skulle tippa att du behöver minst 3 tums rör i slutet ;-) Testa skadar aldrig , man kan ju bygga om till 2 rör igen . lycka till med "sångfågeln" ;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.