AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
588

Smällde i underredet

fl
46
flautando
530i 1988
Ja just det! Det blev en riktig iskrapning. Tjejen körde och vi såg inte en synnerligen hög vägbula på en lite mindre väg. Har inte haft bilen mer än några veckor så man är ju inte riktigt van vid att den är sänkt. Nåja, efter islaget så slamrar det lite vid gaspådrag och jag hör ett pysande lite svischhande ljud borta vid avgasröret. Någon som spontant har något att säga om detta. ska lämna in den för en liten koll. Men, jag tänkte att nån annan kanske har haft erfarenhet av samma sak.

Tacksam för svar!
Visa användare
326
sword
330e Touring Xdrive 2021
Kan det vara så enkelt som att värmeisoleringsplattan under katalysatorn har lossnat? Det är i så fall en baggis. Hissa upp bilen ellr kryp under, lätt att känna igen plattan. billigt att få fast i så fall.
Mvh
sword
det är ju inte helt omöjligt att du har fått ett läckage i avgassystemet heller, att ngn skarv har spruckit i svetsarna

MVH
Johan K
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Vet ej hur många ggr jag smällt underredet pga bilen är sänkt. Bilen har fått mkt stryk efter denna semesterresan.

Idag skall jag besiktiga bilen hoppas bilen går igenom.

ALDRIG EN SÄNKT BIL IGEN...
Jeppe W
AMET: jag vet hur du känner dig, plastade spoilern igår på 535:an + lackade nederdelen, mycket snyggt kan tilläggas, körde in på parkeringen imorse här på jobbet och glömde som vanligt kanten mot motorvärmarstolparna...resten kan du lista ut antar jag....*suck*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.