|
|
|
|---|---|
| byte bakvagnsbussningar (cilentblock) på e28?? någon som vet var och om man kan köpa verktyget till det och vad kan det kosta?? | |
| Kolla mektipsen under Diverse här på sidan. Allt står där! | |
|
Verktyget kan man köpa men är mest för verkstäder, och kostar därefter! Jag har detta verktyget, om du behöver hjälp kan jag göra jobbet, maila isåfall! ///Magnus |
|
| Verkar ju vara ganska enkelt att göra utan specialverktyg också. | |
|
V Frykholm:Har du gjort det någon gång kanske??......eller? Det är INTE så enkelt som vissa gör gällande, jag har erfarenhet och vet då jag bytt på många BMW-bilar, både utan och med rätt verktyg! Men bra verktyg gör halva jobbet! ///Magnus |
|
|
Nope. Har inte gjort det på BMW. Men visst, det kanske är svårt, jag vet inte. Men det känns mest som att det är tidsödande och inte så svårt? Men vad vet jag. |
|
|
Hej!Lätt med rätt verktyg lite svårare med improvisation mvh benny |
|
|
Jag har bytt på min gamla 520. Första bussningen tog X-antal timmar, innan jag kom på hur jag skulle göra. Fick inte dit den nya. Men in med den i frysen, som står i mektipsen, sen använde jag bussningings fett o fettade in bussningen ordenkligt o vips. Använde en pelardomkraft för o trycka upp den. Den gled i utan problem. För o ta bort den gamla, körde jag med tigersåg o gjorde 3-4skårar i hela bussningen, sen knackade jag bort den. Jag använde inga "rätt" verktyg med andra ord. Gick som smort endå, bara man lärde sig tekniken. Nord |
|
| Kan nästan säga med säkerhet att det går fortare att ta av bakaxeln och banka ut dom jävlarna istället för att börja såga i dom... Samtidigt kan man ju pulverlackera bärarmar med mera om dom nu är lite rostiga ;) | |
|
hehe nej d går inte fortrare å ta väck hela bakaxeln, såga dom sen e d bara raspa ur resterna smörj in den nya å pluppa i den. --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
Nej, det är ganska mycket jobb att lossa hela bakvagnen, det tar defitivt mycket mer tid! Jag brukar byta båda sidorna på mellan 45 min och 1,5 timme, beroende på hur mycket hylsorna o bultarna fastnat och vilken bilmodell det är! Men normal tid brukar vara 1 timme för båda! På ex.vis E39 tar det c:a 1,5 då det är 4 bussningar! ///Magnus |
|
| hej e21-racing vad ska du ha för att göra det då?? mvh robban | |
|
Skicka mail på adress: bmwf1@comhem.se så tar vi det där! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.