AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
624

hjälp mig.länkarm till en 3.0 76

k_
70
k_nordin

740 ial-93
finns det någon där ute som äger en länkarm v fram till min 3.0 och som inte behöver den lika mycket som jag.eller om någon snäll människa vet om det är samma delar i framvagnen till 3.0 som det är till den tidiga 5 serien på 70 talet.hjälp mig någon
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!

Det verkar inte vara samma delar som E12, tyvärr...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
mo
50
moumtaz
3.0 Si (E3) 1976
Hej, det finns ett objekt på sollentuna skroten, stockholm,
Hoppas det löser sig, Länk

Fullt ös spar tid
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Hej!

Länkarmen på din bil är längre än E12:ans. Tidigare E3 hade samma som E12. Jag tror att den längre varianten kom 74. Jag har en känsla av att dom är dyra att köpa nya och svåra att hitta bra beg. Hoppas att det löser sig!
Paap Reeder
Hej k_nordin!

Menar du nu bärarmen eller vad menar du med länkarm?

Har du en riktig jäkla supertur KAN det vara så att jag har några bärarmar liggande sedan min tid med min 3,0SA - Autobahn.

Har du ngn bild så vi talar om rätt pryttlar?

Är det det du söker är det ditt + några ytterligare 3,0 pryttlar jag har liggandes för en kostnad av NOLL kronor. Roligt om det kommer till användning.

MVH /// Paap R
k_
70
k_nordin

740 ial-93
jag har skickat mail till dig,hoppas vi kan höras av på något sätt.är mycket intreserad av dom andra sakerna.
k_
70
k_nordin

740 ial-93
tackar för all hjälp,ska även kolla sollentuna om det ör något att ha,har en polare som också behöver några lister till sin e3a som han har totalrenoverat ner i minsta detalj,den bilen kommer att bli finare än när den var ny
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om du inte hittar begagnade delar och är beredd att betala lite mer för splitter nya delar, kan du alltid kolla med BMW!

De har förvånansvärt många reservdelar till äldre bilar.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
k_
70
k_nordin

740 ial-93
jag kollade faktiskt på skoj med bmw group och det gick faktiskt att beställa från germany,men om det finns begagnat i sverige så kanske det går lika bra.vet du om det är svårt att ställa förgasarna till dessa bilar?
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Så länge förgasarna är i bra skick är det inte svårt att ställa in dom! Man måste dock vara mycket noggrann och göra exakt som det står i instruktionerna och inte hoppa över något!
Här några ställen med instruktioner:
Länk
Länk
Länk

och så en hel verkstadshandbok
Länk

Och får du inte fason på förgasarna med dessa instruktioner får du väl konvertera över till bränsleinsprutning. Det gjorde jag vid drygt 50.000 mil och det ångrar jag inte en sekund!
Den har nu gått 15.000 mil med insprutning och jag har praktiskt taget inte behövt rört grejorna. Oavsett väderlek är det bara att starta och så har jag låg och jämn tomgång och bra körbarhet direkt.

Per l
Paap Reeder
k nordin!
Var ute och fotade mina länkarmar.
Du har mail.

MVH /// Paap R
k_
70
k_nordin

740 ial-93
är det mycket pyssel med att konvertera till insprutning,sen har jag ett problem tror jag med kickdown vajern,tror att den är för hårt spänd,skulle gasa mot en saab 93 turbo,hängde med bra faktiskt,men när 2an skulle hoppa i så gick övervarvnings skyddet på.fick släppa för att 2an skulle gå i,men det kan ju vara så att det har bäckat ihop lite,den har stått stilla sen 95,kan ju vara så,verkar frisk i motor o låda för övrigt,har bara gått 15000
k_
70
k_nordin

740 ial-93
har sätt och besvarat ditt mail.ser lovande ut,det är bara längden som är imot nu på armen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.