AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.073

Srippad 730

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Såg i dag utanför Tullinge en snodd BMW 730 IA 89 ute i skogen.Konstigt nog så hade dom bara snott däcken men resten finns kvar.Tacklucka,elhissar ,svarta Lädersäten runt om,hel å fin motor, lacken något repig,dimljus, nästan allt fanns kvar.Blev lite sugen på fixa bort säterna men det fanns för mycket folk runt omkring.Synd på en sån fin bil,ville ha en del men men.

BMW e lag
Lär ju finnas en ägare till bilen som gärna vill ha tillbaka den i bra skick.
Jag skulle definitivt inte plocka något från den, då är man ju inte ett dugg bättre än de som stulit den från början.

Hur skulle du själv vilja ha tillbaka din bil om den blev stulen?totalslaktad?

/Martin
-jag räds inte långmilare-
nu
130
nulle
320i Touring -06
328i Coupé -96
Så du ville slakta en stulen bil, och är så korkad att du skriver om det på ett allmänt forum...............smart!
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Så tänkte jag ialla fall,kanske inte så smart men jag står för tanken.

BMW e lag
nu
130
nulle
320i Touring -06
328i Coupé -96
Om din bil blir stulen och jag hittar den i skogen, tycker du då att det är okej om jag plockar av delar som jag tycker att jag behöver?
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Spelar väll ingen roll vart den står ?

Om han tycker det är ok att plocka delar från andras bilar så är det ju OK , och då bör det vara ok att plocka även från hans parkeringsplats ?

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Tänk va ärliga alla blev helt plötsligt.

BMW e lag
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Jag skulle åtminstånde inte ta något från en stulen bil.. tänk om bilen bara är trafikförsäkrad, då får ju ägaren ingen ersättning alls.. Bra att det stannade vid en tanke cstjawa!
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
hoppas ägaren kommer när du står där med skiftnyckeln i handen..
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Fick reda på av en kompis som bor i Tullinge att bilen tillhör en rikspundare som e mycket känd i området för att sno finare bilar å strippa dom på delar å dumpa dom på det ställe som jag såg den på.Inte f*n vill jag ha delar från en pundarbil,en mindre från en ärlig bil.Har tänkt om grabbar,ni har rätt.Vilken skitstövel jag skulle va om jag började sno saker från en snodd bil.Ärlig,sorry.

BMW e lag
Någon som vet vad det är för reg nr på den bmw'n ?????

Billy B-10
Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag vet inte om det handlar om ärlighet , snarare om moral då dumpade bilar oftast ägs av helt vanliga människor som har arbetat ihop pengarna till bilarna.

jag vill iaf. inte orsaka mer problem för nån med stulen bil än denne personen redan har , självrisken är hög som den är utan att nån annan snor ännu mer delar.

ett brutet förarlås kan faktiskt gå att laga ihop med delar från skroten för en skaplig penning , vilket inte går om halva bilen saknas.

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Ja säger då bara, det finns alla typer av människor på detta forum.
Att man för huvudtaget vill sätta in en tråd med detta ämne....
Förlåt ev. påhopp.... men jag tror att de flesta håller med mig.

Nyligen hemkommen från en underbar resa till Öaterrike.

Vänligen Tommy

NoFear
Reg nr , då jag var intresserad av en sådan bmw som blev stulen innan jag hann titta på den.....

Billy B-10
Länk
Så om en bil har blivit stulen och blir stående någonstans så är det fritt fram att börja länsa??

Förstår inte tankesättet riktigt. Är väl i så fall inte värre att länsa delar och grejer från bilar som står på gatan/parkeringar.

Oavsett vart bilen står lär det ju finnas en ägare som kommer sakna delarna...

mvh/Richard

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.