|
|
|
|---|---|
|
Hade ett litet rödljus race med min kompis igår...och jag testade på olika motorvarv när vi stod stilla och så fort det blev grön så släppte jag på kopplingen och det bara drog iväg.... vilket är det mest effektiva varvet man ska ligga på för att få bäst grepp och bra stuts iväg från rödljuset? Bilen i fråga är en 328. | |
|
Jag personligen har inte kört nån, varken bak-eller framhjuldriven bil som funkar bäst genom att bara släppa kopplingen rätt upp! Däremot min egen 325 e30 drar som bäst om man släpper iväg den vid 2500 rpm ungefär... Men jag "slirar" iväg på kopplingen ( litegrann) för att undvika hjulspinn! Testa det med din ett par gånger så kommer du märka att det suger iväg jäkligt bra! |
|
|
Min 325 når vridmomenttoppen vid ca 3400 rpm, antar att det är nåt liknande på din 328 åxå, så testa å ligg där i kring Livet börjar vid 200 |
|
| hmm, man vill väl inte ha nm-top när man startar, då spinner bara bilen... | |
|
startvarv beror på däck, väta etc. svårt att ge tips i en sån fråga. Det svåra kommer sen att hitta lagom med gas tills du har så bra grepp att full gas kan ges. öva öva öva |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.