AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
598

Renovering av motor

Se
24
Seb-Roc
325iA Limo -91
Hej allihop,

ibland hör man ju talas om personer som "totalrenoverat" sina motorer, och jag undrar vad begreppet egentligen innebär? Om man hör ordet så låter det ju som att man ungefär skulle gå igenom hela motorn och byta, smörja och polera tills den är i samma skick som en splitterny, men det är ju bara mina spekulationer. Det vore kul att höra någon som besitter lite mer kunskap berätta lite mer ingående. Själv har jag en 325:a som gått lite drygt 27000 mil, så jag funderade på om något sådant kanske kunde bli aktuellt? Dela gärna med er av era erfarenheter!
Varför helrenovera om motorn går som den ska???En helrenovering kostar massor...Omöjligt o säg vad "totalrenovering" innebär,för en del kanske det är o byta vev/ram-lager samt se över toppen,för andra kanske det innebär att slippa om veven o ev "rikta" vid behov,nya lager,byta kolvar,stakar o kolvringar,byta samtliga kedjor,ny oljepump,helrenovera toppen med nya ventilstyrningar osv....
Så en "helrenovering" kan kosta allt mellan 10000 o uppemot säkert en 30-40" för din motor,om inte mer...
Mitt tips:Why try to fix something that aint broken???:-)

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.