|
|
|
|---|---|
|
Har läst några gamla trådar om andra som också haft detta problem, men inte hittat nån som berättat hur det gått, om/hur dom fått rätt på det. Ska in med bilen på distest hos BMW imorgon och skulle gärna vilja ha lite "kött på benen" när man diskuterar med mekanikern. Visst, bilen har gått 24000 mil så kanske det helt enkelt är så att lådan behöver renoveras, men jag har sett förslag i andra trådar som isåfall skulle bli betydligt billigare. Symptomen för mig uppkommer för det mesta i stadskörning med mycket köer o många stopp, men i enstaka fall kan det även komma "slumpmässigt", ibland kan det gå flera dagar med olika sorters körning utan att det kommer, ibland kan det komma flera gånger på en dag. I övrigt gör lådan sitt jobb som den ska och växlar mjukt, så jag har ett litet hopp om att det kan vara nåt enklare fel än på själva lådan. Är därför tacksam för alla synpunkter och erfarenheter! - aldrig mera M20 | |
stefannorr |
Om jag inte är blind så står det inget om dina symtom i inlägget ? |
stefannorr |
Eller menar du att bilen går in i nödläget på körprogrammet? I sådana fall vet jag att den kan göra de av enkla(billiga) anledningar likaså dyrare,dåligt batteri kan ge upphov till de b l a . |
|
Ja precis, den går in i nödläge o man får stänga av den en liten stund så går det bra igen i 99% procent av fallen. Batteriet är bytt, men det kan kanske vara något elfel som drar tjuvström? - aldrig mera M20 |
|
Måsen |
Jag hade det felet 2 ggr på min 525:a. 1:a gången var det pga dåligt batteri som i sin tur tog slut pga ett kasst relä till bakrutetorkaren. 2:a gången var det spjällhusventilen vid insuget som jag fick byta har jag för mig. /Mattias |
|
Var inne o gjorde testen idag, datorn visade fel på tändspolarna och FB vill nu ta in bilen för att göra mätningar på dom. Låter det som en möjlig orsak, vad säger ni med kunskaper? :) - aldrig mera M20 |
|
stefannorr |
Är inte kunnig prakiskt,men de ja läst låter ju teoretiskt bra o billigt!! |
|
Verkar hoppfullt, kunde se 10k försvinna till renovering av lådan framför mig (som jag aldrig skulle fått igen när jag säljer den), men detta blir ju betydligt billigare, skönt att för en gångs skull ha lite tur i oturen :) Men man ska väl inte ropa "hej" riktigt ännu, får se hur det utvecklar sig, har tid där igen den 17e. - aldrig mera M20 |
|
|
Kanske ett irrspår men: Kan det vara så att det händer bara när det är vamt? När jag bytte kondensor på min 525iA så var det fantastiskt skitigt mellan kondensorn och oljekylaren till automaten. Massor av oljekladdigt guck som garanterat gjorde jobbet värre för herr Oljekylare. Min låda har aldrig pipit men varma dagar kunde jag känna att växelreglagets arm var varm, ca 40-50 grader?, och det försvann efter rengöring/byte av kondensor. Märkligt att den blev varm, har väl ingen direkt mekanisk kontakt med lådan? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.