|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
George.K: Prova att provköra 530i och 530d sida vid sida så märker du nog varför bilen får lovord av oss (och i utländsk press där dieselbilar inte ses som något udda för extrema långkörare). Jag tycker att motorkarraktären på 530d passar utmärkt ihop med en stor bil med automatlåda. Råstark, flexibel och kraften finns i det varvtalsregister där man befinner sig under "normal" körning. Detta gör att bilen känns alert och sportig i mina ögon och borgar även för en avspänd körupplevelse - litet som känslan av att köra V8 faktiskt. Att man kan utnyttja kraften ofta utan att bränsleförbrukningen stiger så mycket och att man om man önskar kan "chippa" den och få upp effekten 50 hk till är ytterligare ett plus! Jag rekommenderar en provkörning varmt! //Örjan C |
|
|
George.K -> "En fråga bara: Varför föredrar alla (inte alla, men många) dieselversionen av nya 5 - serien?" Jag tror att det beror på att den har turbo, moderna turbo både på diesel, men också på bensinmotorer jobbar ju inte på högvarv utan laddar ju från lågvarv istället. Det gör att du får ett underbart lågvrid som jag älskar, man behöver inte tokvarva för att det ska hända något. Ska du få samma vrid utan turbo så får du ju gå upp till en 545a. |
|
| Jag vet ju att den dieselmotorn har en enorm kraft, men ändå, visst har det slagit över totalt på den nya 5serien? | |
|
George.K: I Sverige stämmer detta, men i Storbrittanien där jag jobbat ett tag så slog det redan om när 530d E39 kom. //Örjan C |
|
|
Jadu, då kanske det inte är någon "trend" och faktum är att jag har sett många 5serien bilar som är diesel, och just 530d. Måste vart en fullträff! eller vad säger du Oreo? |
|
|
E60:n är en otrolig bil. Har en tidig -04 som nu rullat 1880 mil. Enda strulet har varit skärmen till i-driven som inte ville vara med vid kalla temperaturer i vintras. Den byttes för en månad sedan samtidigt som alla programvaror i bilen uppdaterades (ett litet jobb på 5 timmar !!!). Har KCR box i min och den går som tåget. Har även en E39 530i och den har inte en suck mot dieseln prestandamässigt. Min är till salu om du kan tänka dig köpa en lätt begagnad fullutrustad bil. Har tänkt byta mig en X5 för fyrhjulsdriftens skull... Mvh // Andreas |
|
|
Nej nu är det nog klart....har pratat med tjej och det verkar som om det blir en 525d AT med lite lull lull så är man ruinerad på riktigt sen!! :) Svart metallic med ljusbeige inredning.......... |
|
|
*ler*...fan va man stavar fel när man e uppe i varv, har pratat med tjejen skulle det stått!! |
|
|
*ler*...fan va man stavar fel när man e uppe i varv, har pratat med tjejen skulle det stått!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.