AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.562

Ska köpa nya Femman, vågar man?

Sida 1 av 2
Be
202
Benn
525iA M 2003
Hallå gubbar!!
Har en 3 serien då som har visat sig va en mardröm så jag ska byta den, vill ah en ny 5 serien en 525d tänkte jag kanske en kombi till och med!! nån som vet ifall de strular???
Och ifall man ska vänta lite för att få köpa de nya kjolpaketen som eventuellt släppet av en M5:a skulle innebära??

Hawar
En mycket fin bil !! Jag har inte hört så mycket strul om den nya femman, däremot vet jag att de återkallar ett gäng bilar nu, fast bara de med V8/V12 motorer. Det var något hårdvarufel i motorstyrenhten.

Jag skulle slagit till direkt på nya femman om jag hade haft möjligheten.

Mvh
Hawar
Lite el-tjohejsan har man ju hört om, men annars inga direkta problem.

M-sport / Aerodynamikpaket går vad jag vet att beställa redan nu! MYCKET snyggt, och riktigt prisvärt!

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Be
202
Benn
525iA M 2003
En fråga?? FAst det rör inte femma då! Vet du när de släpper nya 3 serien?? KAnske roligare bil!!

Benn,

Nya 3:an (E90) kommer till våren/sommaren 2005!

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Vad är det för fel på din 320?
/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sigdarve: Länk

Benn: Vad jag har hört så verkar nya 5an ha relativt få barnsjukdomar. Dessutom så representerar inte din 3ser kvalitén på alla "3or" utan du verkar ha råkat ut för ett riktigt måndagsexemplar.
Be
202
Benn
525iA M 2003
Läs om min 320 på s seriens forum.....så ska ni få se på ett skräck exempel!
Det står under PROBLEM MED BMW GROUP GÖTEBORG!!

Vad gäller nya 5-serien kan jag intyga efter nu ha kört runt 2000 mil att några större fel är där inte, i alla fall inte på detta exemplar. Som Kalle skriver i ovanstående inlägg så stämmer det att mindre elfel finns på vissa ekipage. Den bil jag har kört har krånglat med elhissarna, men det är också allt som går att klaga på.

MVH / Jacob
Benn: Du måste ha haft otur med din E46 om du har så mycket problem. Har själv ägt 2 st E46 och brukat en tredje då och då.
Har aldrig stött på något större att klaga på.

Tråkigt med din bil, hoppas det vänder.

MVH / Jacob
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
->Benn

Jag blir imponerad av att du håller kvar vid märket.

Hade jag råkat ut för allt strul du hade så hade jag bytt märke, ovsett om den hade varit en BMW, Skoda, Ferrai eller Hyondai som hade strulat så mycket, Jag hade blivit bränd totalt.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Jag hade satsat på nya 5-serien. Vilken bil, jag gillar den som fan.

Min kusin köpte en 530, den går som en klocka. Ska jag köpa en familjebil nån gång så blir det nog en 530 med M-Paket, så läckert.

Det vart lite strul med stereon en gång, men det va åtgärdat för hans del nu.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Benn:

Satsa på en 530d istället för 525d.

Mvh
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Intressant det där med måndagsex. Vad kan det bero på? Att bilen blivit ihopsatt dagen efter en personalfest eller?
/Anders
Kalle:

Vad jag vet så finns M-sportpaketet till E60/E61 inte för den svenska marknaden ännu. Men det finns ju fr o m september-produktion så det borde ju gå att beställa snart.

Benn:

Tycker 525D låter som ett vettigt val. Men om du ska ha skinn och 17" (20.100kr resp. 7.500-10-300kr) så krymper prisskillnaden mellan 525d och 530d från 50.000 till knappt 20.000 kr. Då kanske det är lika bra att kliva upp ett hack i motoreffekt...? Och som sagt, imponerande att du klöser dig fast vid BMW efter det du råkat ut för. Har läst din tråd om BMW GBG med stor förskräckelse.

MVH Chrille
Helga
Eller en väl utrustad 525 TD och lägga 6-7 lakan på lite chipstrimning. Man kan ju få cirka 30-40 kusar extra då.
Allt enligt TV, AMS, m fl.

Helga
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det trevliga med 530d är ju 218 Hk original och med KCR-box (efter 1000-2000 mils inkörning förstås) otroliga 260 Hk o 560(!) Nm!!!

Mvh
or
725
oreo
323i -85
Hej,

Kan varmt rekommendera 530d! Jag har själv inte haft några problem att tala om ännu och min allmäna uppfattning är att de problem som dykt upp är mest beroende på problem i mjukvaran. Dessa är mest små irritationer och fixas kontinueligt med uppdateringar. Om du vill få mer intryck kring e60 så rekommenderar jag varmt Länk där många ägare till nya femman samlas!

Lycka till med köpet!

//Örjan C
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Kan bara instämma med oero, vi har haft vår sedan den 26/4 och nu kört 1600 mil med pärlan. Den går som en dröm! Den enda kruxet vi haft är lite elektroniska problem.

På sista danmarks resa körde vi sthlm-köpenhamn (685km) och snittade 6,7 L/100km, med 4 pers + bagage, och då körde vi motorvägsfart + moms....

Bättre bil finns inte :)

PS: oreo "hänger" på samma sida en del :)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Ge
639
George.K
330ci - 02
En fråga bara: Varför föredrar alla (inte alla, men många) dieselversionen av nya 5 - serien?
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
har nya m5:an inte dimljus?? ser inte ut så på bilderna...nån som vet?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.