|
|
|
|---|---|
|
Jaa, som rubriken lyder... Har bytt en vipparm o remmen har troligen kuggat över eftersom motorn går lätt mellan 2 lägen... sen är de stumt, o de är ingen växel i... sååå, hjälp sökes SNARAST! Om de är nån i Umeå området som läser detta så hör av dig genast! Din hjälp är VÄRDEFULL! Nicke www.attitudemotorclub.com | |
|
Du får plocka dän så du ser remmen helt(dvs ta bort svängningsdämparen som sitter bultad med 6 bultar på "vevaxeln" mm)Sedan har du ett v-format hack där nere vid det nedre drevet samt en pil på kamdrevet som skall peka mot ett "streck" på toppen som du hittar ungefär mellan "kl 13-14":-).Glöm inte o kolla så fördelaren står rätt när dessa märken är i fas!Detta gäller alltså alla M20,har du Motronic,dvs rotorn monterad uppe vid kammen kan du bortse från biten med fördelaren.... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Jag tror att jag lämnar detta till verkstad... Kommer bara kröka en massa ventiler osså blir allt bara skit... o de är jag inte så peppad på... tyvärr... Tack ändå! www.attitudemotorclub.com |
|
|
Har remmen kuggat över e risken stor att du krökt ventilerna ändå...Så svårt att göra detta är det inte...Den som har lite van gör det på ca 2-3 tim... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Jag har INTE kört motorn nåt med läget såhär, utan upptäckte de när jag skulle sätta tillbaka bläcken som håller vipparmarna på plats. Var ju tvungen att dra runt motorn då... Får se om jag tar nya tag imorrn o försöker mig på de hela! Tack för hjälpen ändå! www.attitudemotorclub.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.