|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag kan ju meddela att min försterhiss fungerar som den ska nu igen efter byte av hela fönsterhissen. Fönsterhissen fick bytas efter att nitarna som håller samman två delar hade brustit (3 st!!!). Därav bytet. Min tanke är att den gamla fönsterhissen kärvade någonstans, och komfortstägningen inte fungerade på grund av det? Kanske finns något som känner om fönsterhissmotorn blir överbelastad och får kämpa? |
|
|
Min är en ju från -89 och jag har komfortöppning på alla rutor. Hur förklarar du det erikw? *BAWORAK* |
|
|
Kalle Hansen: De menar kanske upp OCH ner, och det finns bara på förarsidan. SvanteE: Du har en utbytt GM i din bil. Kolla gärna vad det står för nummer & tillverkningsdatum på den. Jag har för övrigt fått tag i en nyare modul även till min E32 (tack till Ras.mus), ska byta den och se om jag får alla funktionerna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har min bil någon komfortöppning? Och hur ska man i så fall trycka på knapparna för att få till det? Vore ju hemskt praktiskt på takluckan då allt blod hinner rinna ner i fötterna innan taket är borta. Kan tillägga att jag har funktionen där man kan stänga alla rutor plus tak genom att hålla kvar nyckeln i det låsta läget. |
|
|
Frapp: "Dutta" till knapparna mycket snabbt, så ska du se att det fungerar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw, Jo, men på min bil så fungerar det inte alls. Varken upp, ner eller takluckan bak/fram/upp/ner. Finns det någon säkring eller något relä man kan kolla? Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Tändningen måste vara på när man gör det, efter man stängt av den går de att manövera en viss tid men utan automatik. Kalle: Sådan är min svensksålda 518i också, jag ska byta GM så återkommer jag. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har någon en lista på vilka funktioner som finns i vilka GM? Eller ska vi försöka skapa en sådan lista? Skicka nummer på GM och vilka funktioner ni har! Lars |
|
|
Intressant förslag lalaw, jag lägger gärna upp någon slags lite på detta om vi alla hjälpas åt att rapportera. ErikW hur gick det med bytet av boxarna? högst intressant om det funkar att "bara" byta box för att få mer komfort.. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Ingen av min GM är monterade ännu… Men om någon känner för att prova dem, så får ni gärna låna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw... finns det något om E34 som du INTE kan? *mäkta imponerad* :-) Kalle... min är också från 93 så om du vill kan du säga till så kan vi ses och jämföra! jag vet att när jag klickar 1 gång på ner knappen så hissas rutan ner hela vägen utan att jag behöver hålla inne knappen... samma sak om jag ska hissa upp rutan, man klickar upp engång och så kör den hela vägen. har nog aldrig hissat ner bakrutorna heller nu när jag tänker efter... TROR att jag har det på pass sidan också men inte säker.... kan testa imorgon! Jag har taklucka, men jag har nog aldrig öpnnat den riktigt, utan bara när jag skulle testa bilen vid köpet... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Jag har efter jag skrev mitt förra inlägg läst lite TIS och där står det vilka förändringar som har gjorts i GM. Ska försöka sammantfatta det ikväll. Lars |
|
|
Här kan man på en blandning av tyska och engelska läsa om ändringarna som infördes 9/91: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har testat komfortöppningsmekanismen på bilen nu. Jag har komfort öppning och stängning på takluckan. Jag har komfort öppning och stängning rutan på förardörren. Jag har komfort öppning på passagerarsidans rutor, men inte komfortstängning. Bakrutan har jag inte testat! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
med bakrutan menar jag givetvis elhissarna på bakdörrarna och inte själva bakrutan. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Hej Här är texten från TIS Angående funktionsändringar i GM. Lars If one or more of the GM functions are impaired in this matter, the GM can be "cleared" by disconnecting the vehicle's battery for at least ten seconds. Warranty Status: Information only. Attachment to S.I. 61 01 92 (3460) GM Function Changes E32/E34 (Beginning with 9/91 Production) - Repeat and Time interlock for headlight washers: · Time interlock: 3 minutes · Headlight washing at fifth windshield washing after time interlock. - Intensive washing pump operating time reduced from 3 to 2 seconds - Minimum interval for intermittent wiping is programmable down to 2 seconds (previously 3 seconds) - Increased wiper contact pressure during windshield washing cycle is now also provided during dry wiping portion of the cycle (previously only during washer pump operation). - Previously, the GM would react to opposing signals (eg., an unlock signal while trying to lock, as with a defective microswitch) by carrying out the first command, then the opposing command (e.g., locking, followed immediately by unlocking). Repeating the first command then results in carrying out that command (e.g., try to lock again, and locking is now carried out). This function ("Asynchronous Position") is omitted in the new GM for all E32 models and E34 models prior to 9/91 (P/N 61 35 8 356 095), and remains in the new GM for E34 models after 9/91 (P/N 61 35 8 355 812) only for central locking commands "lock" and "double-lock". - After unlocking is performed due to crash sensor activation, the locking command is now reactivated by double-locking with the key from either the driver's or passenger's door. - The "one-touch" operation of windows has been expanded to include all four windows in the opening direction. The driver's window still has "one-touch" operation in both opening and closing directions. Interruption of the "one-touch" feature of the driver's window in the closing direction is still accomplished by depressing any window switch (in any direction), or by depressing the sunroof switch in the "tilt" direction (provided the sunroof is not already in the "tilt" position). Interruption of the "one-touch" feature of the sunroof in the closing direction is still accomplished by depressing the sunroof switch (in any direction). - The switch-off delay of the interior lights which occurs after entering the vehicle and closing the driver's door has been reduced from 20 seconds to 15 seconds. SI New General Modules BMW AG - TIS 31.01.2005 18:28 Issue status (03/2001) Valid only until next CD is issued Copyright Page - 1 - |
|
|
Någon som vet om man vågar testa vilka GMboxar som helst från E34 eller om det finns risk för skador? Vill ju inte haka på något och få en liten ljus pelare av rök eller nåt.. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Lustigt... Allt det där har jag på min fast den är från -89... *BAWORAK* |
|
|
SvanteE > Det vore kul att veta vilka nummer/tillverkningsdatum du har på din GM resp. RM modul. /Z-motor |
|
|
I väntan på svar från SvanteE så kollade jag min egen E34 under baksätet (som har fungerade komfortstängning). Grundmodul med nr: 6135 1 379 740 Relämodul med nr: 6135 1 379 741 Med tanke på att det är bara en ägare på bilen sedan tidigare, så tror jag att det inte är eftermonterat/utbytt. /Z-motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.