|
|
|
|---|---|
|
Jag har BMW Business CD i min 323. Nu är det så här att, säg att jag kör på motorvägen i 110km/h och när jag sen kör in på nån infart och stannar bilen helt så sänks stereon automatisk några steg, 2 steg skulle jag tro inte mer. Men sen när jag kör på motorvägen och kommer i höga hastigheter så höjs den igen själv några steg. Det här händer bara när det gäller hastigheter över 100 och inbromsning till 0. Nu undrar jag om det är en funktion eller det är nåt som inte stämmer? Finns fler som också upptäckt detta fenomen? ------ Länk Länk | |
|
Det ska vara så! Utmärkt funktion, anser jag! Har för mig att den ska gå att stänga av på något vis, men minns inte hur. Sök! :) Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Det kallas automatisk nivåreglering! fungerar att det sitter en mikrofon i spelaren som mäter ljudet i kupén och reglerar ljudnivån därefter! Mikko |
|
|
Tackar:) ------ Länk Länk |
|
|
Vet inte om det är annorlunda på Business i E46 men troligen är det som i E39 att hastighetssignalen från bilens k-buss styr volymregleringen, graden av reglering kan ställas i dold meny. Reglering via mic fanns på tidigare Blaupunkt bl.a, användes även på mera avancerade modeller till att ställa om equalizern allt eftersom akustiken i kupén ändrades, förutom att mäta bakgrundsljud osv. FP |
|
|
Nu beskrev jag det lite dåligt, kanske inte riktigt 0, var nämligen ute och körde förut och var extra uppmärksam på det, det händer när man sänker hastigheten från 100-------->50, 40 >>>0, där omkring alltså! Men tack igen, nu vet jag vad det är för nåt. Folke// Vad menas med K-buss? ------ Länk Länk |
|
|
En tvåtråds databuss i bilen med div info. Finns i-bus, k-buss, CAN-buss m.fl. FP |
|
|
Någon som vet hur man kommer åt den dolda menyn på e39 business cd? Rätt irriterande eftersom bilen är så ruggigt tyst med 15" hjul. Iofs bra att man märker av att det börjar gå fort genom att volymen på stereon blir jobbig men... och visst kan ju givetvis skaffa bullrigare hjul men... :-) /H. |
|
|
K2: Det finns ett par gamla trådar som svarar på din fråga. Du hittar dem via "Sök inlägg" ovan. Tex denna: Länk /Micke |
|
|
Tack så mycket! Lustigt att det inte står ett pip om detta i manualen vad jag kunnat se, och förre ägaren sa att det inte gick enligt vad han fått höra av verkstan... men mycket riktigt finns där GAL i den dolda menyn, stod på 3 med justermöjligheter 1-6. Kanske man äntligen kan få lite nytta av denna funktion som irriterat bilens ägare i 7 långa år! /H. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.