AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.242

Vindrutetorkar problem E39

Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Min vänstra torkare, den vid förarplatsen har mycket olägligt lagt av. Den andra fungerar fint, det verkar som om nån led eller nåt
gått sönder. Jag kan höra skenan röra sig fram och tillbaka när jag slår på torkarna. Dock rör sig inte den vänstra. Den är helt slapp. Frågan är hur kommer man åt att åtgärda detta? Jag har tagit bort själva torkar armen men sen då? nån som gjort detta?

/Johan

Har exakt samma problem. Också tagit bort torkararmen. Ingen som vet?
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
VW Bubbla 1303s 1600cc -74
Kanske denna Länk hjälper.
Jag har lärt mig att torkarna sitter på koniska axeltappar istf splines. Om fästskruven lossnar så kan torkaren stanna eller hamna i fel läge när de stoppas osv. Själva länkaget mellan båda torkarna är nästa grej att kolla, bilden i länken bör visa rätt bra.

FP
Tack. Den bilden hade jag redan kollat på, Undrar bara hur man kommer åt eländet? Misstänker att jag var ganska fel ute när jag lossade torkararmen. Fick bara bort 1-9 på: Länk
10 o 11 sitter som berget.
Provade också att lätta på vänster kupéfilterhållare och kika in men såg inget som liknade bilden. Sen började det regna så jag avbröt...
Kolla mailen.

/Anders
Ajaj. Det verkar som min inbox var ganska full. Har bytt till en rymligare mail. Orkar du skicka igen? Tack på förhand.
Fick du med bilagan?

/Anders
Nej, hittar inget mail från dig öht. Tacksam om du kunde skicka igen. Har >2GB utrymme nu. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.