|
|
|
|---|---|
|
Nu har min stackars 535'a gett upp andan. Den har en tid haft det inte helt ovanliga problemet med slitna kam-nockar och p.g.a. detta inte gått speciellt bra. För ett tag sedan började den gå bara på 4 cylindrar, jag stannade och när jag sedan skulle försöka starta igen orkade inte startmotorn dra runt den! (Nytt batteri). Släpade liket till ett garage, provade att dra runt motorn för hand, gick alldeles utmärkt! Nå'n som har en idé vad som kan ha hänt? Ska iofs ändå riva toppen och byta kam, men det kan vara intressant och höra...... /HB Freude am fahren | |
| Har svårt att tänka mig att motorn skulle gå på 4 cylindrar pga sliten kam. Då ska den vara rejält sliten isåfall. Det måste vara något fel på startmotorn om den inte orkar dra runt. Den är stark, hela 1,7kW är den på vilket motsvarar över 2hk! Det borde räcka hyfsat långt! | |
|
Som ett förtydligande, efter att ha dragit runt motorn för hand körde jag den med startmotorn utan problem, dock utan tändkablar anslutna. Jag misstänker att topplockspackningen är blåst, kan det ge ett så´nt här symptom? (/ HB Freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.