AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
788

Fotat av hestighetskameri i tyskland

Jaha, då har man varit på lite semester i de forna svenskprovinserna i norra tyskland. Det första jag gör att köra 75 på en 60 väg. Naturligtvis är det en kamera som tar ett foto av min bil och mitt vackra ansikte. Någon som vet om sveriga har något slags utbyte vad när det gäller hastighetsövervakningskameror? Kan jag vänta mig en böteslapp i brevlådan eller kan jag spendera pengarna på öl?

Hälsningar
Rickard
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Fick reda på av tyska vänner att P-böterna är sympatiska när vi var nere och blev lappade, de ligger på 10-15 € (90-140 SEK)...

En av vännerna hade 8 prickar och man får ha 16 innan kortet ryker o hade fått pynta totalt 50 € i böter på två år, helt underbart!

Mvh
Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Blev fotad förra året både i Frankrike och Tyskland. Hörde aldrig nåt från någon. =)

Schnelle fart, Härliche fart. Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
En välkänd autopowerprofil fick vidarebefodrade böter från den hyrbilsfirma som de hyrt bil ifrån, han körde inte med hade skrivit på kontraktet och de blev fotade av en kamera.
No comprendo får man väl köra med då och returnera pappren.:))

///MVH Hasso
Länk
Du kommer med största sannolikhet inte att få böter för det, eftersom Tyskland har endast avtal med Österrike om att skicka böterna mellan länderna.
Detta hörde jag av några vänner då jag var nere i Bayern förra veckan.

En god vän till mig som är nere i Tyskland ett par gånger i månaden har fått böter p.g.a. hastighetskamera ett flertal gånger och i ett par fall har bötern dykt ner i brevlådan...

Tyvärr, bara att vänta och se...

MVH / Jacob
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jacob_M3: Betalade han böterna?
acey: Vet jag inte om jag ska vara ärlig.

Något speciellt du tänker på?

MVH / Jacob
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jacob: Nej tänkte bara om tyska polisen gick vidare med ärendet eller om dom helt enkelt struntade i det om man inte betalade. Jag minns att det gick historier om man blev stoppad av polisen och fick en bot och inte betalade och blev stoppad igen så tog dom passet och man fick inte tillbaka det förens man betalat böterna (hade man flera obetalade så blev det mycket pengar). Vet inte hur pass väl det stämmer?
Har kompisar som har blivit fotograferade av tyska kameror många gånger, hände aldrig något med böter mm.
Stor chans att du kommer undan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.