AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.404

Varför vill alla rejsa mot BMW?

Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Har nån annan märkt att man ofta blir "uppmanad" till rödljusrace om man kör BMW?
Har själv en E36, dock bara med en fyra, pga bilpriserna här i landet i öst, alltså absolut ingen rödljusracer. Jag har heller inget behov av att tävla på allmän väg.. Köpte BMW:n av helt andra orsaker.
Till saken:
Ofta nattetid kommer det upp nån fartsyndare i bakspegeln och vill tävla, alla möjliga bilar, gamla som nya, oftast med yngre person bakom ratten. Märkte ALDRIG av detta med min tidigare bil, en Renault Megane. Har folk liksom nåt behov av att rejsa mot BMW???
Vad beror detta på?

Om jag körde t.ex S40 T4 skulle ingen va intresserad, men om jag körde 316i E30 så är jag säker på att jag skulle bli flitigt uppvaktad...
En tanke bara...

"-BMW- Making your privates bigger since 1928"
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Nja, vet inte riktigt om jag håller med. Mig är det inte ofta någon försöker med. Fast jag kanske bara är ouppmärksam... ;)

///BMW - Was sonst!
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Nja de händer väl...
Idag på väg hem från MECA Raceway så va där en stor Dodge V8 som ville racea i farten, men han fick bita i gräset, hihi.

Hände nog aldrig när jag hade min Volvo 242DL 75a ;-)
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Tror att det är rätt åldersbetingat för ingen vill rejsa med mig eller så vet de redan att de inte har någon chans. :-)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tycker det är mest andra BMW-ägare som vill uppmanna en till race, de andra bilmärken vågar ju inte, ni vet ju hur det gick för SL500'n sist!:))

------
Länk
Länk
Inte så konstigt, många förknippar BMW med lite sportighet.
Personligen tycker jag att det är roligare att rejsa mot bilar som man vet är snabbare, för att se hur stor/liten skillnaden är, eller för att göra dem lite förvånade över att en 5-serie familjebil hänger på så pass bra :)

/Lazze
Länk
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Det händer många ggr att ngn vill rejsa mot en, men samtidigt så är man int mkt bättre själv än att man vill rejsa mot ngn annan oxå..
ze
247
zeg
535d E61 -08
745i E23 -81
535i E34 -88
Kia Picanto SE2 -16
Det där har jag märkt å. Det är väll coolt att ha kört ifrån en BMW =).
Ingen vill rejsa mot mig i min fina golf diesel men i BMW:n brukar det finnas intressanter =)
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Ínte nån på hela sommaren som velat rejsa mot mig ....
sånt kallas; respekt :-)
Sist råka ja ut för en V70 2.5T som tryckte på lite mer när vi åkte iväg från rödljuset...Farten var väl kring 40-50 o jag låg i 2:an o gasa på liiite,inte mycket alls så jag inte blev alltför långt efter,men tji fick jag för bakdäcken släppte i ca 70...Så kan de gå när det är fuktigt ute:-).Blev en rätt fin "sladd"....

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Igår kväll, på väg hem från MECA Raceway i Malmö, på E6an mellan Malmö och Vellinge passerade jag en mörkröd E36 cab med hela M-kitet, speglar osv. som direkt var med på noterna och hängde på, svängde av i Höllviken, rätt bra klipp i bilen så det var minst en 325/328. Någon här?

/Han i den vita 540n.

An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Jag försöker undvika att haka på dom som försöker gasa på vanlig väg.
Förra veckan körde jag Porschen till arbetet, en E46 328 skulle nödvändigtvis om.
Jag hade kört Onsdagsträningen på Gelleråsen dagen innan och vet hur bilen beter sig i högre hastigheter.
BMWn gjorde en tokful omkörning över heldragen linje i skymd kurva, bilen krängde av bara tusan och skulle inte klara ett mycket högre tempo.
Jag rullade på i mitt tempo och gled förbi honom vid det efterföljande rödljuset då han hade motionerat ABSen i 40 meter.
Killen kommer säkert skryta om att han minsann dragit en Porsche, dom är inte alls snabba, min BMW är snabbare.
Jag är inte helt förvånad över att yngre är överrepresenterade i olycksstatistiken....

mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Jo jag håller med dig! Men framför allt så ska typ ALLA alltid jämföra sin bil mot just M3an! ja fattar inte varför men!
ska man berätta hur sin trimmade bil går så sägs det gärna att den går bättre en en m3a! varför inte gämföra mot en s4 , 300zx elle vafan som helst! hmm ...nädå just M3an ska det va!

M.E
Det där att alla ska jämföra med M3 tycker jag bara är ett bevis på att BMW verkligen har lyckats.

Livet är ingenting för amatörer...
Här spelar det mindre roll om man kör BMW eller inte, dom flesta rejsar ändå :)
I vissa fall kanske det är roligare att piska en BMW än andra.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Tycker tvärtom,ingen vill rejsa mot min tunga 600a
ch
40
chris540
540ia -94
Det som kan vara irriterande iblan är sån där juppar som står o jämför Bmw mot Bmw. Om man nu kör samma märke så tycker jag att det är mer befogat att man kanske ger komlimanger istället för att : "jo den är la bra, men min har.." bla bla bla - stuket. O andra sudan ska man inte jämföra med m3 o m5 tycker jag,. Det är ju så förfinade bilar både i drivlina o chassie, inte för att resten av modellerna är dåliga, men det kanske är lite fel bil att jämföra med bara. M:et står juh inte där bara för syns skull menar jag..
mvh
Chris 540 32v
chris540: Jo, det är ju just det som M-et är till för på vissa BMW än fast dom rattar kanske en 320 eller nåt. Att dom tycker det är fränt att ha ett M på bakluckan.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Själv blir jag väldigt sällan uppmanad till rejs!
Det händer att det är jag som uppmanar, men icke knappast nån som vill..

Mvh Jojje
Grodan.Du skulle gärna få köra mot min !!
Drog mot en Carrera 2 i går i Uppsala. En röd fin targa med en ännu finare blondin i passagerarsotolen. Killen hade nog petat i tvåan eller nåt, vid nästa rödljus glittrade inte blondinen längre, killen med de bruna ögonen och svarta håret blev vrålförbannad när jag inte drog (ville ju inte förlora nu när han gjort bort sig). Vid tredje ljuset trodde jag ett tag att han skulle hoppa ur bilen och klå upp mig. :o) Åh vad kul det är att leva ibland... :o)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.