|
|
|
|---|---|
PIST OFF |
Har en 525 automat.Det är en 5stegs.Ja får växlarna till 6.Rätta mig om ja har fel.2:an kommer in vid ca 25km\h nprmal körning,3:an vid 35-40km\h ,4:an vid 50-55km\h,5:an på prick 80km\h och sen kommer en växel till vid 90km\h.Är det bara ja som har detta eller är det så????????? 20tum SPLITT |
|
Det är lockupen som går i och upplevs som en sjätte växel. |
|
|
Är det inte lock-up på 4:an också? Mvh, Steaman |
|
|
Vad innebär lock-up'en då mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
| Lock-up är en funktion som gör att momentomvandlaren (automatlådans koppling) låser sig och slutar slira mellan motorns vevaxel och vxl-lådans ingående axel. | |
PIST OFF |
ok.Så det var ingen 6:e växel :) 20tum SPLITT |
|
på växelväljarn har jag som vanligt 1,2,3,d,n,r. Men i Displayen står det 2,3,4 osv.. Med spaken i läge 1 växlar den de första två i andra läget de första tre o i läge 3 tar den fyra växlar. Ska det vara så? Jag upplever det starkt att jag har 6 växlar o adaptiv låda tots snöflingan!! Finns det verkligen inget 6 vxl automat? Nån som vet? Diesel Performance..... |
|
|
Grattis du är en av de första ägarna till nya 7-serien! Vad jag har hört så har den en 6-växlad automat, den första som jag hört talas om! Mvh, Steaman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.