|
|
|
|---|---|
|
Min varvräknare har slutat fungera åter igen. Först hade ja problem med alla vanliga instrument, bränsleförbrukning, varv och minnet typ. Sen köpte jag nya kondensatorer, bytte dom och då funkade det. Ett tag. När jag var ute igår och körde så började varvräknare flippa lite, funkade ibland ibland inte, och det blev bara sämre. Bränsleförbruknings mätaren som sitter i varvräknaren funkar normalt, så vad jag kan förstå så ligger inte felet i instrumenteringen? Vet att det finns många inlägg om det här men hittade bara sånna som hade problem innan dom bytt kondensatorerna. //Kero | |
|
Kolla alla slangar, så du inte har vacum läkage. Nord |
|
|
Har nog inga vacum slangar. Har tittat och allt är bara elektronik vad jag kan se. Men just nu funkar varvräknaren utan att jag har gjort någonting, men den brukar sluta funka efter en stund när man har kört. Någon som har något annat förslag på vad som kan vara fel? //Kero |
|
|
Panelen är helt elektronisk, men om du har vaccum läck i motorrummet, så kan det där symptomte uppstå. Så börja med att kolla alla vaccum slangar till motorn. Nord |
|
|
Hittade inga vacumslangar där heller. Givaren sitter runt en tändkabel och därifrån går bara en sladd. Eller är jag helt ute och cyklar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.